L’artista viladecanenca Irene Marcos, coneguda com Irene Manson, presenta la seva mostra “Monsters” a la Casa Gran de Gavà. L’exposició va ser inaugurada el passat dia 7 i es podrà visitar fins al pròxim 27 de juliol. Els monstres d’aquesta exposició, ens explica Marcos, “surten de les meves inspiracions, i són monstres cuquis, cute, però també tenen una part més creepy, més obscura”.
Els seus monstres, doncs, combinen obscuritat i dolçor, un contrast amb el qual “em sento molt identificada perquè jo soc una persona adorable, però després tinc els meus pensaments més obscurs. Una mica com les pel·lícules de Disney, que són històries molt boniques que també tenen la seva part més obscura”.
Marcos fa els seus dibuixos en acrílic, “sempre utilitzo l’acrílic perquè m’agrada que sigui immediat, s’asseca molt ràpid i pots treballar més ràpid. He provat l’oli, però em desespera que trigui tant a assecar-se, a més els colors amb l’acrílic queden en tonalitats més pastels que són les que m’agraden”. L’artista també ha provat l’aquarel·la, però “no em queda amb el mateix resultat, em segueix agradant més l’opacitat de l’acrílic”.
L’acrílic, d’altra banda, és una tècnica que deixa el dibuix com si no estigués acabat del tot: “M’agrada deixar coses com per finalitzar o transparents, ja que així li puc donar una imatge de què no està acabat del tot, de què alguna cosa ni quadra, i així li puc donar un toc de por i també oníric”.
Marcos admet que a la seva obra “hi ha exposades les meves inseguretats, que els canalitzo a través d’aquests monstres, ho faig en mode bonic però allà estan, així que per a mi pintar és una teràpia total, estic només jo i la pintura i és terapèutic”.
“Monsters” es compon de 16 obres de Marcos, que “són totes les que he fet des que vaig començar la carrera l’any 2018, des del principi vaig agafar aquesta idea dels monstres i ho he anat portant fins que he acabat la carrera. Fins i tot després d’acabar la carrera he seguit ampliant la col·lecció de monstres que he anat afegint a aquest projecte, crec que seguiré amb ells perquè estic molt còmoda i molt contenta”.