El grup musical gavanenc, “Cantar les Quaranta,” vol promoure la música popular tradicional dels països catalans. Fins ara s’han dedicat a actuar, però ara també volen promocionar-la i per això porten aquest dissabte a la nostra ciutat al músic i investigador Jaume Arnella. Així, al matí, de 10 a13 hores, oferirà un taller de cançons de taverna i romanços i a les 18 hores es presentarà el llibre “Jaume Arnella, artesà de cançons”, a càrrec del seu autor Ferran Riera i ales 19.30 hores farà un concert per celebrar el seu vuitantè aniversari on farà un repàs a la carrera musical. El taller i el concert tenen un preu de 10 euros, però qui s’apunti a les dues activitats només n’hauran de pagar 18. Per participar-hi cal fer reserva prèvia al telèfon 678466471. Totes aquestes activitats es faran a la seu de l’AAVV del barri del Centre.
Arnella inicià la carrera professional al 1967 amb el Grup de Folk, formació amb la qual enregistrà dos discos. Posteriorment formà part de grups emblemàtics de l’escena de la música popular catalana com Els Sapastres, la Cobla Cotofluix i l’Orquestrina Galana. El 1973 inicià la seva carrera en solitari col·laborant assíduament amb el pianista Rafel Sala. A partir del 1987 s’ha dedicat a cantar romanços tradicionals i de composició pròpia. De la seva àmplia discografia cal destacar Cançons de vi i de taverna (1975), Eròtica monàstica (1995), La raó al desig (1997), sobre textos de poetes catalans contemporanis, Les cançons del Pont de les Formigues (1999) i Cançons de la taverna (2000).
El 1991 rebé el Premi Nacional com a intèrpret de música tradicional catalana; el 2001, la Creu de Sant Jordi, el 2003, el Premi d’Actuació Cívica, de la Fundació Lluís Carulla, el 2014 el Premi Memorial Lluís companys i el 2019 el Premi Joan Coromines de la Coordinadora d’Associacions per la Llengua (CAL).