La biblioteca Josep Soler Vidal va acollir aquest divendres la presentació del llibre il·lustrat “Li dèiem Bebeto” de Javi Rey. Una història personal i commovedora en la que els lectors gavanencs i gavanenques poden reconeixer molts dels escenaris que hi apareixen. I és que en Javi Rey va nàixer a Brussel·les, però als dos anys va venir a Gavà, on va créixer.
Rey diu que «el còmic explica la història del pas de la infància a l’adolescència i m’he inventat una història molt basada en la meva infància aquí a Gavà, perquè tot i que hem inventat una ciutat fictícia perquè volia tenir llibertat creativa els lectors segur que identificaran escenaris»
Aquesta és la primera novel·la de l’autor amb guió propi i segons precisa «la resposta dels lectors ha estat molt bona, tant amb la publicació original com en les traduccions al català i al castellà» la qual cosa el sorprèn perquè pensava que «essent un relat molt personal i molt local potser costaria però la història ha interessat perquè, al cap i a la fi, parla de coses universals».
Guanyador del Premi a Autorrevelació del Saló del Còmic de Barcelona l’any 2017, en Javi Rey ja fa 10 anys que és al mercat franco-belga i es mostra molt feliç de poder treballar fent allò que més li agrada, que és explicar històries. Segons Rey «és un mercat molt viu, molt dinàmic, et dona moltes oportunitats, però és allò que diuen que el més difícil no és arribar, sinó mantenir-se. En aquest sentit he tingut sort i he trobat editors que confien en m, i si bé és cert que és un mercat dur, també és veritat que els últims anys hi ha molts autors espanyols que estan tenint l’oportunitat».
Les històries que explica Javi Rey també es poden trobar des de fa uns anys traduïdes al català i al castellà, com és el cas de “Li dèiem Bebeto”. Totes dues traduccions es poden trobar editades per Norma Cómics.





