Jornada participativa per definir el Pla Cultural de la ciutat
Jornada participativa per definir el Pla Cultural de la ciutat

L’Ajuntament de Gavà ha començat el procés de confecció d’un Pla d’Acció Cultural amb els principals agents culturals i les aportacions ciutadanes. Amb aquest afany de recopilar idees, aquest passat dissabte es va celebrar una jornada oberta, voluntària i participativa al Nou Espai Sant Jordi. La iniciativa segons precisava l’alcaldessa Gemma Badia respon a “la necessitat de donar resposta a la inquietud de saber si s’està fent una oferta cultural que s’ajusta a allò que la gent vol

Val a dir, que aquest treball ja ha passat per un procés de diagnosi i, en l’esmentada trobada, es va exposar i fer el retorn amb les opinions de la gent. Segons Badia, “per a nosaltres és molt important aquest feedback per millorar l’oferta si cal, perquè, sí bé és cert que tenim propostes diverses amb gran acollida que van des del Festival de Titelles fins al teatre amateur, sempre es pot afinar més amb idees que poden enriquir el disseny de la programació. Volem apostar per la cultura, com un element de l’oci i també educatiu”.

A partir de la jornada, que es va estructurar en cinc eixos estratègics: l’educació i els valors, la creació i la creativitat, el territori, la proximitat i la participació, i la memòria i el patrimoni, es farà una enquesta a peu de carrer. L’objectiu és, segons Gemma Badia, “preguntar a persones de tots els perfils i edats què consideren adient per dissenyar una programació cultural del seu gust i en la mesura de les possibilitats de l’Ajuntament de Gavà”.