Campmany
Josep Campmany és nomenat Fill Predilecte de la Ciutat de Gavà

Josep Campmany i Guillot ja és fill predilecte de la ciutat de Gavà. El nomenament, aprovat definitivament el passat Ple municipal, es va fer efectiu en una cerimònia a la mateixa sala, que es va omplir de persones que van conèixer i estimar Campmany: família, amistats, companys i companyes de professió, d’entitats i també de partit, com l’expresident de la Generalitat, Pere Aragonès. Abans d’iniciar-se l’acte es va fer un minut de silenci com a mostra de condol i solidaritat pels greus incendis a les comarques de la Segarra, la Noguera i l’Urgell, que s’han cobrat dues víctimes mortals. Tot seguit ja va començar la cerimònia amb la lectura de l’acta d’aprovació del nomenament i un emotiu vídeo elaborat per Gavà televisió.

El primer a dedicar-li unes sentides paraules a en Josep Campmany va ser el seu amic, company de partit i regidor d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament, Andreu Pérez Lorite, que va destacar la seva capacitat de treball i que era un erudit, ho sabia tot, i no és broma, ho sabia tot. Li podies preguntar el que fos, que t’ho contestava, i si no era el moment, l’endemà feia la recerca adequada i t’ho deia. És per això que sempre podies confiar en ell davant de qualsevol dubte, de qualsevol incidència que tenies a nivell polític, social, de coneixement del poble. Després va arribar el torn de dues de les entitats de les quals va formar part Josep Campmany, la Unió Muntanyenca Eramprunyà i el col·lectiu La Mata de Jonc. Bruguers Comas, presidenta de la UME, va dir que “el Josep sempre serà recordat i estimat per nosaltres com una persona activa i disposada a col·laborar i, moltes vegades, a liderar totes aquelles activitats i accions que tenien a veure amb la defensa i la divulgació del patrimoni històric, natural i cultural de Gavà i del nostre país”. Evel·li Villuendas, de La Mata de Jonc, va voler remarcar que “el que en Josep transmetia no és tant aquesta força de treball com l’amor pel que feia, perquè quan feia coses per Gavà, notaves que s’estimava la ciutat i la seva gent”. També va lloar el seu valor humà, sempre disposat a ajudar a tothom.

campmany

A la part més institucional, l’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, també va dedicar unes paraules a Campmany pel seu compromís cívic, un compromís que es va traduir en moltes activitats, també en la política municipal. Gavà sent orgull per les persones que l’honoren, que l’han honorat, que s’hi han implicat i que l’han fet gran i millor”. Després del parlament, l’alcaldessa va lliurar a la mare i la vídua d’en Josep Campmany el títol de Fill Predilecte de la ciutat de Gavà, entre els aplaudiments enèrgics i emocionats de tota la sala. Teresa Guillot es va emocionar parlant del seu fill, i va fer emocionar tothom. “Vull donar les gràcies a tots els que heu fet possible aquest nomenament —va dir—. Penseu que s’hi ha deixat la pell amb l’estimació a Gavà, perquè és veritat, no dormia. Jo, moltes vegades, dic als meus nets ‘treballeu, treballeu, però sobretot descanseu i dormiu’, perquè sempre penso que el Josep s’hi va deixar la pell”. Finalment, va parlar la vídua de Campmany, companya de partit i de vida, Marta Jiménez, que va agrair a tothom la seva assistència i va qualificar el títol atorgat com a “just i merescut”. Va destacar les virtuts personals del seu marit, “intel·ligència, constància, tenacitat, generositat, enorme capacitat de treball i també d’entendre’s amb persones de tota mena i ideologia”. I va continuar: “Crec que avui el títol que se li concedeix té una doble lectura, i és que, més enllà de les qualitats, el que vertebrava i feia coherent el treball del Josep eren uns valors molt sòlids. Els valors que feien d’ell un gran ciutadà, juntament amb les seves qualitats, que eren tres molt simples: fer tot el que es pugui, tan bé com es pugui, i amb tothom que calgui”.

Amb les paraules de Marta Jiménez va finalitzar una cerimònia molt emotiva, que va homenatjar a una de les persones més destacades de la història de la ciutat.

PUBLICITAT