
L’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació, del qual forma part Gavà, a través de la iniciativa Reimagina’t, convida els i les joves a compartir les seves visions sobre la necessitat de cuidar: cuidar als i les altres, cuidar el planeta i els diferents éssers vius que l’habiten, cuidar-se a un/a mateix/a.
El Reimagina‘t es va crear l’any 2009 amb l’objectiu d’impulsar la creació participativa de vídeos amb una mirada positiva cap a la diversitat de gènere i afectivo-sexual, així com de promoure la formació de públics amb un visió activa i crítica dels mitjans de comunicació. Des d’aleshores hi han participat molts i moltes joves de diferents territoris de Catalunya, centres educatius i espais de lleure.
Cada edició del concurs està vinculada a un tema amb l’objectiu de visibilitzar la pluralitat de perspectives, realitats i experiències dels i les joves al voltant d’una mateixa proposta temàtica. La 13a edició del concurs convida a reflexionar sobre les CURES – “Et cuido, em cuides, cuidem”.
Les inscripcions es poden fer del 6 de setembre al 29 d’octubre.
Com fer la inscripció?
- Llegir les bases del concurs i respectar-ne el calendari
- Realitzar la inscripció prèvia fins al dia 29 d’octubre omplint la
- Inscriure el vídeo en una de les següents categories:
- 12 a 14 anys
- 14 a 16 anys
- 16 a 18 anys
Com enviar el vídeo?
- Realitzar el vídeo sobre la temàtica d’enguany, LES CURES – “Et cuido, em cuides, cuidem”
- En els crèdits dels vídeos, incloure: nom del centre educatiu, noms de l’alumnat, any
- Afegir al començament del vídeo participant el cartell que es facilita a les bases.
- Abans de l’11 de febrer de 2022, pujar el vídeo a youtube i enviar l’enllaç omplint la fitxa del vídeo.
- Descarregar i omplir els fulls de drets d’imatge per als i les participants
Per a qualsevol dubte o informació, podeu contactar amb observatorid@observatoridelesdones.org
Què es valora en els vídeos participants?
- Vídeos lliures d’estereotips i de discriminacions;
- Mirada positiva cap a la diversitat de gènere i afectivo-sexual;
- Realització des del punt de vista dels i les joves;
- Creacions audiovisuals dirigides a un públic jove;
- Originalitat i creativitat en el tractament audiovisual del tema;
- Proposta comunicativa que fomenti la transformació social.
El jurat composat per membres de diferents entitats expertes en cinema i educació valorarà els vídeos i es reserva el dret de no otorgar tots els premis en cas que consideri que els vídeos presentats no contemplen els diferents criteris de valoració.
Premis i difusió
- Hi haurà màxim dos vídeos guanyadors per categoria, amb possibilitat de mencions especials. Els guanyadors es projectaran en un acte públic de cloenda que tindrà lloc el mes de març.
- El premi consisteix en:
Una subscripció mensual a la plataforma FILMIN, un catàleg de cinema i series en línia. Cada participant del grup guanyador rebrà una subscripció*.
El grup guanyador i el seu grup-aula gaudiran a més de l’activitat Mems o barbàrie, el potencial crítics del mem, del programa de formació en llenguatges audiovisuals Construir mirades. Es tracta d’un taller d’experimentació amb imatges i textos per a construir mems de crítica social.
- El programa InfoK de TV3 realitzarà un reportatge sobre el concurs i farà difusió dels vídeos guanyadors al blog d’InfoK.
- Els vídeos dels grups guanyadors, així com els dels grups finalistes, passaran a formar part de l’arxiu en línia del Reimagina’t.