La gent gran debat sobre la igualtat de gènere
Xerrada molt participativa amb la gent gran

El Casal de la Gent Gran El Centre va acollir ahir a la tarda la xerrada “la igualtat de gènere entre les persones grans” a càrrec de Mercè Porxats, criminòloga i agent d’igualtat de la Fundació Pere Tarrés.

Davant una sala d’actes plena la ponent va explicar els conceptes bàsics d’igualtat de gènere i com ha evolucionat des de “l’època del franquisme fins a l’actualitat” així com que és violència física i violència psicològica. Segons Porxats “la gent gran ha estat molt estigmatitzada i apartada de la societat. Com estem en un món capitalista el que més es valora és la productivitat, llavors quan arribes a l’edat de la jubilació la societat ja no els té en compte. És una franja d’edat que s’ha tingut molt aparcada i que no se’l ha demanat l’opinió, no tenim molt coneixement sobre què pensen o senten sobre el tema”.

La regidora delegada de Serveis Socials i Gent Gran, Cristina Agustí, també va incidir sobre aquest aspecte: “La gent gran amb aquest tema sembla ser que és la gran oblidada i no té que ser això perquè és una vessant molt important i molt enriquidora. Les seves vivències poden enriquir i en base a aquestes vivències podem modificar aspectes”. Agustí va remarcar l’important paper d’unes persones “que estan en contacte amb els nens, amb els fills i que poden aportar moltíssim”.

La xerrada es va transformar en un debat molt dinàmic i participatiu on els assistents van explicar les seves històries de vida i les diferències que van viure entre l’educació dels homes i les dones.

En els propers dies continuen les activitats emmarcades en el 25-N amb una taula rodona sobre violències sexuals, el 24 de novembre, concentració de rebuig per totes les dones assassinades, el 25 de novembre a partir de les 17 hores a la plaça Major així com tallers i exposicions.