Per primera vegada en els seus 40 anys d’història, el Sorteig d’Or de Creu Roja ha ajornat la seva cita anual de juliol al 26 de novembre, a causa de la pandèmia. Per això aquest any, expliquen des de Creu Roja “més que mai, ens cal reforçar la nostra tasca solidària amb les persones més vulnerables i aquesta campanya és una bona oportunitat per aconseguir-ho”. La campanya té per lema “Fes-te fan de les persones que fan que les coses canviïn”.
Els bitllets, que ja estan a la venda, tenen un preu de 5 euros. El sorteig conté un primer premi de tres milions d’euros; un segon d’un milió i un tercer de 500.000 euros o el seu contravalor en or per a cadascuna de les categories, així com centenars més d’inferior import. La suma total de premis és de 11.700 per un valor de més de 7.500.000 euros.
La recaptació anirà destinada al programa “Cruz Roja Responde”, que es va posar en marxa per donar solucions als problemes sorgits arran de la pandèmia. El sorteig és un dels principals recursos de la Creu Roja per al desenvolupament de projectes socials en les més de 660 oficines locals distribuïdes per tot l’Estat. Amb els 5 euros que costa un bitllet Creu Roja pot lliurar una farmaciola bàsica i amb 20, 4 butlletes, una motxilla amb material escolar.
Luz Casal, Àlex Márquez, Amaia Salamanca, Pablo López i Vanesa Martín, són alguns dels artistes que han volgut sumar-se a la campanya “fent-fan de les persones que fan que les coses canviïn”. Ells presten la seva imatge al sorteig i transmeten un missatge de solidaritat a través de totes les xarxes socials.
Les butlletes d’aquesta campanya representen 10 causes diferents d’entre les moltes per les quals treballa Creu Roja com són les dones víctimes de violència, la gent gran o els nens i nenes en risc de pobresa o exclusió, entre d’altres.