Gavà celebrarà, del 13 al 19 d’octubre, la 21a Mostra de Drets Humans de Gavà, GavàMón, enguany al voltant de l’ODS 16 sobre pau, justícia i institucions sòlides, i centrat sobre la situació a Palestina perquè segons ha manifestat l’alcaldessa Gemma Badia «no volem mirar cap a cap altre costat que no sigui la reivindicació dels drets de persones i aquest any, amb el GavàMón, hem creat l’espai ideal per aixecar la veu encara més contra aquesta barbàrie»
Badia també ha volgut agrair molt especialment «la col·laboració d’entitats en aquest certamen, a través d’espectacles i conscienciació, amb activitats pensades per a tots els públics , ja que esdevé una mostra més de la implicació ciutadana que demostra Gavà en pro dels drets humans».
Un dels punts àlgids serà la Nit solidària el 17 d’octubre, on el món de la cultura donarà suport al projecte del Fons de Cooperació per donar resposta a la crisi humanitària a Palestina i el Líban, tal com ha explicat la 2a Tinenta d’alcaldessa i responsable de l’Àmbit d’Esports, Educació, Cultura, Joventut, Igualtat, Cooperació i Participació Ciutadana, Alba Riba. La vetllada comptarà amb la participació de l’Associació de Dones Clara Campoamor i la col·laboració d’Amics de la Dansa, Amics de la Música i l’Espai Escènic. Les entrades tenen un preu de 5 euros i es poden reservar a www.espaimaragall.cat.
Com a pròleg, el 16 d’octubre tindrà lloc la taula rodona “Visions sobre el genocidi a Gaza” que comptarà amb la intervenció dels màxims representants de l’Associació Catalana de Jueus i Palestins –Junts (Salam Almaslamani i Laurent Cohen) i serà moderada pel director de la revista 5w, Agus Morales.
El dia 18 d’octubre, una Jornada per la pau a Palestina, amb música i dansa tradicional palestina, que ens aproparà a la seva riquesa cultural i serà un crit per una pau duradora.
L’espectacle teatral “Els Contrabandistes de llibres de Darayya” amb la periodista Laura Rosel, és un altre dels actes destacats. Serà el mateix 18 d’octubre a l’Espai Maragall. L’entrada és gratuïta si bé cal fer reserva a espaimaragall.cat.
Projeccions de cinema, titelles, una mostra de cultura palestina també contribuiran a promoure la cultura de la pau i la justícia a gavanencs i gavanenques de totes les edats.
En el marc del GavàMón també es s’organitzen diferents exposicions. Destaquen Crits silenciosos: dones i terra del pròxim orient de Nadine Feghali i Veus Silenciades del Grup de Treball de Periodisme per la Pau del Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb visites guiades per part dels seus autors.
Suport institucional a Gaza
El text, condemna els atacs contra la població civil i mostra el suport a la iniciativa de diversos Estats, encapçalada per Espanya, d’un embargament d’armes a Israel, així com la de la Generalitat de Catalunya d’incrementar les aportacions econòmiques adreçades als projectes de cooperació a Palestina.
La programació del GavàMón ja pot consultar-se a: https://www.gavaciutat.cat/gavamon





