la vuelta

La seu central de la Diputació de Barcelona ha acollit avui un acte de suport a la Vuelta Femenina a Espanya, que el dia 5 de maig passarà per 16 poblacions de la demarcació de Barcelona, entre elles Gavà. La presidenta de la Diputació i alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, ha destacat la importància d’aquest gran esdeveniment esportiu, tant per ser una prova de primer nivell com per donar visibilitat a l’esport femení: «el ciclisme ha estat un esport molt masculinitzat, i nosaltres estem promovent-hi la presència de les dones. D’altra banda, aquesta aposta pels grans esdeveniments esportius té una dimensió de projecció del territori, de generació d’activitat econòmica i social, de dinàmiques molt necessàries a dins l’ecosistema dels territoris».

Per la seva banda, l’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, ha assegurat que «per a nosaltres és un orgull poder tenir a la nostra ciutat la presència d’aquest esport que cada cop és més majoritari entre les dones, que el practiquen no només a nivell competitiu. Això vol dir que estan canviant les coses en els darrers anys, i animo a tota la ciutadania a què vingui a veure les dones competint sobre dues rodes«.

El 5 de maig, la segona etapa de la Vuelta començarà a Molins i passarà per La Palma de Cervelló, Corbera, Gelida, Sant Sadurní d’Anoia, Torrelavit, Guardiola de Font-Rubí, Sant Martí Sarroca, Pacs del Penedès, Vilafranca, Avinyonet, Olesa de Bonesvalls, Begues, Gavà i Viladecans, per acabar a Sant Boi. Un total de 99 quilòmetres dels 748 totals de la competició. Les set etapes de la Vuelta femenina transcorreran entre el 4 i el 10 de maig, començant a Barcelona i finalitzant a Astúries. Javier Guillén, director general d’Unipublic, l’empresa organitzadora, ha dit que «per a nosaltres, les diputacions són el nostre major aliat, perquè són la casa dels pobles i els municipis, i el ciclisme també és això. En el ciclisme fan falta corredors i corredores, fan falta equips, però sense un recorregut no podríem tenir tota la resta».

L’acte ha servit també per parlar del Pla de Foment del Ciclisme de la Diputació de Barcelona, que inclou iniciatives per potenciar aquesta pràctica tant en l’àmbit recreatiu com en el competitiu, amb un suport especial a esdeveniments de gran rellevància com la Vuelta femenina. A més, també es vol contribuir a la mobilitat sostenible i a la igualtat de gènere en l’esport. Alguns dels elements destacats del pla són el suport a la creació de circuits i rutes ciclistes, l’impuls de programes educatius i de sensibilització o accions per fomentar la inclusió i l’esport adaptat.

PUBLICITAT