restauradors
Imatge de la campanya "Canvia el xip!"

L’Agrupació de Restauradors de Gavà (ARG) té previst crear una plataforma pròpia d’entrega a domicili. Així ho ha confirmat Josep Maria Lluch, president de l’ARG, que emmarca la decisió dins de l’actual crisis que travessa el sector a causa de les restriccions per la pandèmia del coronavirus.

Lluch ens ha explicat que tirar d’empreses de repartiment “pot ser viable per grans empreses de restauració”, però “si mirem en detall les condicions contractuals d’aquestes empreses que es dediquen a l’entrega de productes a domicili veurem que apliquen comissions d’entre el 30 i el 40% del valor de la factura. Evidentment, per la majoria de restauradors del nostre país això és menjar-se el marge comercial, així que el que hem de fer és crear una estructura àgil, en principi ara per ara pensada només per Gavà, i que tingui un cost que sigui el mínim indispensable per tal que el servei sigui el més eficient possible”.

Aquesta iniciativa, de fet, seria una última fase d’una campanya que l’ARG acaba d’enxegar sota el nom “Canvia el xip!”, i que permet als seus associats que vulguin poder activar gratuïtament una versió online dels seus establiments. La campanya compte amb el suport de l’Ajuntament de Gavà i de la Generalitat de Catalunya.

Aquesta campanya sorgeix en un moment “on, davant la impossibilitat de gestionar un negoci com ens agradaria fer-ho, que és a peu de carrer i en contacte amb els nostres clients, la presència en xarxa és l’única sortida de la que disposem avui per avui per tenir presència”.

L’Agrupació va decidir “incentivar, motivar, i ajudar als associats a que tinguin el seu propi perfil a la xarxa ja que entenem que la digitalització en el nostre sector, com a molts altres, era residual i a més no hi ha el domini tècnic necessari com per tenir una presència digital suficientment atractiva que faci que els clients ens segueixin i que això generi un ingrés addicional”.

Els perfils s’estan creant en col·laboració amb l’empresa local El Metropost i el que s’està fent exactament és “crear els seus espais digitals, facilitar-hi (si no en tenen) un banc d’imatges, i també introduir la seva proposta comercial i, per tant, crear el seu propi marketplace amb el seu perfil digital”. Això seria en una primera fase, però després, “i encara més important, vindria una segona fase en la que faríem difusió i comunicació d’aquests perfils, és a dir, que la població en general s’assabenti que aquestes establiment tenen una presència a la xarxa, una proposta comercial a la xarxa”.

Seria llavors quan l’ARG plantejaria la creació d’aquesta nova plataforma local de servei d’entrega a domicili. De moment, ara el concepte marketplace inclou “poder fer una comanda online, comanda que arriba al restaurant, i llavors es pot pagar des del portal. Ara per ara fem la recollida al propi establiment, però això serà fins que es posi en marxa el servei d’entrega a domicili”.

Escolta aquí l’entrevista a Ràdio Gavà a Josep Maria Lluch