L’AMB ampliarà aquest any un 30 % l’oferta de places de Bicibox, el servei d’aparcament segur de l’AMB per a bicicletes particulars. D’acord amb els municipis, instal·larà 626 noves places a la metròpolis de Barcelona per seguir creant infraestructura segura per als usuaris de la bicicleta i continuar impulsant la mobilitat sostenible. Aquesta ampliació coincideix amb el 10è aniversari del servei, que se celebra demà dijous, 17 de març, amb una jornada tècnica i un lliurament de premis.
Aquesta nova oferta s’estructurarà amb diferents tipus de serveis Bicibox: 406 noves places de mòduls metàl·lics i 220 places d’aparcaments de gran capacitat. Amb aquest increment, es passarà de 2.152 a 2.778 places en menys d’un any a la metròpolis de Barcelona.
Aquesta estratègia d’expansió i diversificació del servei, que atén a la demanda creixent d’usuaris de la bicicleta, farà que el Bicibox arribi també a sis nous municipis de la metròpolis de Barcelona entre el 2022 i el 2023. Concretament: Barberà del Vallès, Santa Coloma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts, Montgat, Santa Coloma de Gramenet i Badalona.
A finals d’any, un cop posat en marxa el nou servei de bici compartida AMBici, els 45 mòduls d’e-Bicibox es transformaran en mòduls de Bicibox. Aprofitant aquests mòduls i altres de nous, s’iniciarà la renovació de més d’una cinquantena de mòduls de Bicibox antics.
Actualment, el servei de Bicibox, que és gratuït, està present en 21 municipis de la metròpolis de Barcelona. Ofereix 2.152 places i té 17.826 usuaris.
L’AMB recorda que “el Pla metropolità de mobilitat urbana 2019-2024, el full de ruta de les polítiques de mobilitat de la metròpolis de Barcelona per als pròxims anys, considera la bicicleta com una de les línies estratègiques clau per impulsar el canvi d’hàbits en la mobilitat, ja que ofereix l’oportunitat de rebaixar els nivells de contaminació i millorar la qualitat de l’aire”.