La Diputació gestiona més de 700.000 trucades per la Covid
Foto: Diputació de Barcelona.

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona va activar el 16 de març un servei especial a través d’una Línia telefònica 900 per a persones majors de 65 anys que no disposaven del servei de teleassistència fins el moment i que, atesa la situació de confinament, es podien trobar en una situació fràgil, d’aïllament o de risc. Fins al 30 de setembre la Línia telefònica 900 ha prestat servei a 4.284 persones majors de 65 anys, sense cap cost per aquestes persones ni per als respectius Ajuntaments.

La Línia telefònica 900 es va crear per minimitzar els efectes de la situació generada per la pandèmia a través de trucades periòdiques, establint un seguiment d’aquelles persones infectades per la COVID-19 i per oferir un servei telefònic actiu en qualsevol moment en cas d’emergència social i sanitària, angoixa o dubtes. El servei està actiu 24 hores al dia 7 dies de la setmana.

D’entre les 4.284 persones majors de 65 anys que han disposat de la Línia telefònica 900, 3.344 han passat a formar part del Servei Local de Teleassistència: 2.990 ja tenen el terminal instal·lat al domicili i 238 l’obtindran properament.

Per la seva part, el Servei Local de Teleassistència ha gestionat globalment més de 700.000 trucades relacionades amb la COVID-19, ja siguin consultes, seguiments o emergències, tant de persones usuàries del Servei Local de Teleassistència com de la Línia telefònica 900. D’aquestes trucades, destaquen, a més de les relacionades amb problemes de salut, les classificades com “xerrades de soledat” que es van incrementar en un 84%, evidenciant la importància de la teleassistència per acompanyar les persones grans que se senten soles.

El Servei Local de Teleassistència dona servei a més de 91.045 persones en 310 municipis de la província de Barcelona, xifra que representa una cobertura del 12,4% sobre la població major de 65 anys i del 32,1% sobre la població major de 80 anys