L’Espai Juvenil La Casa Gran va acollir el lliurament dels diplomes de dos dels programes d’ocupació i formació juvenil que impulsa l’Ajuntament de Gavà: Joves per l’Ocupació i Fem ocupació per a Joves. El primer d’ells està destinat a joves d’entre 16 i 25 anys (fins als 30 si es té una discapacitat igual o superior al 33%), en situació d’atur, i amb estudis fins a graduat ESO o sense ESO, amb l’objectiu d’incorporar-los al món laboral i a la formació.
En l’edició 2015-2017 s’han format 45 joves. L’altre programa Fem Ocupació per a Joves té l’objectiu d’incorporar al món laboral i a la formació a persones en situació d’atur, de 18 a 29 anys, amb el graduat ESO, Batxillerat o Cicle Formatiu de grau mitjà, i amb un mínim d’experiència laboral. En el període 2015-2017 han estat formats i contractats per empreses 25 joves.
Marc Márquez, alumne del curs d’auxiliars de centres de jardineria del programa Joves per l’Ocupació i imatge de la campanya Gavà Impulsa, va agrair als monitors i personal de PRESEC tot l’ajut rebut “perquè han sabut inculcar-me uns ensenyaments que ens seran molt profitosos per trobar feina”. De la mateixa manera es manifestava Cristina Cortés, alumna del curs de dependenta, “el curs m’ha ajudat molt a desenvolupar-me i a tenir més paciència per tractar amb la clientela, només tinc paraules d’agraïment”.
La implicació d’empreses i establiments en aquests programes és molt important. La propietària de la botiga TOCA TOCA, Sandra Báez, que va contractar durant sis mesos a una de les alumnes, no va tenir dubtes a l’hora de col·laborar amb l’Ajuntament, “crec que programes com aquests són importants perquè el jovent, que ho té molt difícil avui dia, pugui trobar feina” .
L’alcaldessa, Raquel Sánchez, va felicitar els tècnics, va agrair la col·laboració de les empreses, que han fet possible els programes, i va encoratjar al jovent a aprofitar els coneixements rebuts. “Vosaltres que teniu tota la vida per endavant heu de ser capaços d’aprofitar aquestes oportunitats i sobretot confiar en vosaltres i en les vostres capacitats”, els va dir l’alcaldessa. Sánchez els va recomanar quedar-se amb tot el positiu de l’experiència perquè “la formació és el més important” i va reiterar que “l’Ajuntament continuarà al vostre costat fent tot el possible per ajudar-vos. Continuarem amb programes com aquests per posar al vostre abast la formació necessària per poder accedir amb possibilitats al món laboral”.
Els resultats obtinguts amb Joves per l’Ocupació i Fem Ocupació per a Joves ha estat de 66 alumnes formats professionalment. D’ells 15 com a auxiliars de centres de jardineria, floristeria i vivers, 15 com a operadors/es de sistemes de Telecomunicacions, 15 com a dependents/tes polivalents, 17 formats en l’especialitat d’anglès i 4 en activitats auxiliars de magatzem. D’altra banda 10 alumnes han continuat amb els seus estudis per obtenir l’ESO; 28 han realitzat pràctiques en empreses (14 en el sector d’atenció al client i el comerç i 14 en el de jardineria, floristeria i vivers) i 31 han estat contractats durant 6 mesos. Durant aquest període 19 empreses han col·laborat contractant alumnes, 10 empreses acollint alumnes en pràctiques i 70 joves han estat tutoritzats.