El Centre d’Història de Gavà ha acollit aquest matí la visita d’un membre de l’oficina itinerant del Síndic de Greuges de Catalunya. L’equip de Rafael Ribó es desplaça a diverses poblacions quatre dies a la setmana per atendre directament les queixes i consultes dels ciutadans.
Quan l’oficina planifica una visita prèviament es fa difusió entre la ciutadania. Anton Clapés, que és assessor tècnic del Síndic i és qui ha vingut avui a Gavà, ens ha explicat que, en el cas de la nostra ciutat, “sobretot es deixa un paper a les bústies de tots els veïns de Gavà on s’indica un telèfon i un correu electrònic per demanar cita prèvia, però si ve alguna persona sense cita també se l’atén”.
Clapés recorda que “el motiu pel qual es demana cita prèvia és per un filtratge previ per veure si el Síndic té competències o si s’ha d’adreçar a les persones a un altre lloc”. Avui a Gavà hi havien programades 9 visites “amb temes que van des de temes de consum, aigua, electricitat, taxes i impostos, o molèsties per soroll, una mica els mateixos temes que es consulten a la resta de Catalunya”.
L’oficina itinerant del Síndic de Greuges té principalment dues funcions: “D’una banda apropar la figura del Síndic i facilitar a la gent que pugui presentar queixes i consultes, i d’altra banda donar a conèixer la institució ja que, com es fa una difusió molt àmplia, la gent rep un paper del Síndic a casa seva i sap que estem a la seva disposició”.
El Síndic de Greuges de Gavà, Juan Martínez, s’hi ha apropat per saludar a Anton Clapés i ens ha explicat que “a nosaltres aquesta visita ens ve molt bé perquè també podem aprofitar per presentar-li algunes de les coses que tenim a dintre del municipi però que afecten a entitats supramunicipals, sobretot pel que fa a empreses i a qüestions com ara sanitat o treball”.