Escape room virtual ideat a Gavà

Els Miller són una família molt especial que va néixer el 2017 fruit de l’avorriment, segons dos dels seus membres, Jordi Castejón i Sergio Barnés, integrants de la productora Visual Group Films. Les seves aventures es poden seguir a Instagram i els agraden especialment els viatges i anar de camping, són molt vintage però molt moderns a la vegada i això els planteja alguns reptes. L’últim, trobar la reserva de les properes vacances o es quedaran sense poder gaudir-les.

Aquest és el punt de partida del escape room virtual que Visual Group Films ha creat entorn aquests personatges i al qual podem jugar online individualment o en grup a escaperoomlosmiller.com i de manera gratuïta, encara que es poden fer donacions. La productora va decidir crear-lo perquè són “molt fans dels escape room” diu Jordi Castejón i durant el confinament han jugat a alguns online.

Sergio Barnés explica que “no té res a veure amb un escape room real, aquest és més descafeïnat però et dona l’oportunitat de jugar en grup en videotrucada” i és “temàtic d’allò que viuen els Miller”. Apunten que l’han creat “per passar una estona divertida, és fàcil, d’un nivell bàsic – mitjà, i molt entretingut i està pensat per a què puguin jugar, joves, famílies i tothom en general”. Barnés explica que la família .“vol fer les vacances a un camping i han perdut el número de reserva, així que els participants han de saber la data, on s’allotjaven, per a què no les perdin”.

Si els jugadors se senten perduts poden fer servir pistes, “però hi ha parts que si les fas servir te les perds, i nosaltres a més ho veiem”. El joc estarà disponible, com a mínim, durant un any i segons Castejón, “si la cosa funciona potser afegim jocs”. A escaperoomlosmiller.com també hi ha una llista de les cançons que escolten els Miller al camping, i on s’hi pot amagar alguna pista. De mitjana, el temps per resoldre’l és d’uns 45 minuts.

A l’escape room, els personatges són il·lustracions basades en la família “real”. Al perfil d’Instagram dels Miller hi ha segons Barnés “molt de frikisme” i Castejón afegeix que “no surten de la vida de les xarxes socials. Han fet vídeos de les joguines de la seva infantesa, receptes, paròdies de cançons rodades al mig del camping amb un munt de gent”.