Donar a conèixer i mostrar les manifestacions de la cultura urbana que es fa a la nostra ciutat. Aquest és l’objectiu de l’Street Fest, que des de fa anys es manté fidel a la cita de la Festa Major de Sant Pere. Una activitat que s’organitza des de l’Espai Jove La Casa Gran amb la participació dels i les joves de la ciutat. Aquest any l’Street Fest s’ha celebrat al Parc del Mil·lenni i s’ha centrat en dues manifestacions molt concretes de la cultura urbana, com les actuacions de dansa i l’exhibició de grafiters.
Així, un dels punts d’atracció d’aquest Street Fest ha estat l’escenari situat als peus de l’Ésser del Mil·lenni. S’hi han pogut veure diverses demostracions de dansa urbana. Segons informa Ananda Guirado, tècnica de l’Espai Jove La Casa Gran, “dins de les actuacions de dansa urbana hem col·laborat amb l’associació Amics de la Dansa, que són diferents escoles de ball d’aquí de Gavà. Al festival hi participen aquestes escoles, la mateixa associació i altres ballarins i ballarines, coreògrafs i freestylers de Gavà i de rodalies”.
L’altre punt d’activitat de l’Street Fest d’enguany han estat els murs lliures del Parc del Mil·lenni, on artistes grafiters mostraven el seu art. Són de la comissió de grafiters de Gavà i també venien de Viladecans i Castelldefels. Danae Quesada és, de moment, l’única noia de la comissió, i assegura que l’Street Fest li agrada molt “perquè, a sobre que és a l’estiu, ens ajuntem tots, que som amics de fa anys, mengem junts i fem una mica d’esbarjo. Ens reunim pel nostre hobby, que és el grafiti i, vulguis o no, un cop a l’any fa bé”.
L’organització del festival el prepara amb molt de temps previ i sempre amb la participació juvenil, buscant que les propostes siguin dels nois i noies. Aquesta és només una petita mostra del que és la cultura urbana, que atreu gent de totes les edats. Prova d’això ha estat l’ambient familiar que s’ha viscut durant tot l’Street Fest.