mascaretes transparents
Una professora del Sagrat Cor amb la mascareta transparent, aquest matí

L’Ajuntament de Gavà ha començat a enviar mascaretes transparents higièniques que seran distribuïdes entre el professorat de primària i secundària de tots els centres escolars de la ciutat, públics, concertats i privats. En total es facilitaran prop d’un miler d’unitats que no arribaran a les llars d’infants ni escoles bressol atès que, al tractar-se de mascaretes higièniques, no es poden fer servir per la proximitat dels docents amb els infants, que en aquesta etapa no utilitzen mascaretes.

Es tracta de mascaretes certificades segons la norma UNE-0065, reutilitzables i que es poden rentar fins a 45 vegades. La seva utilització per part dels docents afavorirà la comunicació amb l’alumnat, particularment en els casos de persones nouvingudes, i molt especialment en els casos d’infants amb deficiència auditiva, que podran llegir els llavis, veure la vocalització i entendre molt millor allò que el professor o professora explica a classe.

mascaretes transparents

Juan Ruiz, director del col·legi Sagrat Cor, ens ha explicat que al seu centre les mascaretes van arribar ahir al matí i les van provar ahir mateix a la tarda i avui al matí. Segons ens ha assegurat, “tots els professors que les han provat estan molt contents, i els alumnes també perquè ens diuen que sembla que vocalitzem millor i a més ens escolten millor, ja que les mascaretes no transparents apagaven una mica el so”.

Ruiz ha agraït a l’Ajuntament aquest gest perquè, en la seva opinió, el fet de que siguin mascaretes transparents “crec que ens ajudarà moltíssim, especialment al professorat de llengües ja que amb les altres no es veu com vocalitzen, i per exemple a l’hora de fer dictats havien d’estar repetint contínuament perquè no se’ls sentia bé”.

La utilització de mascaretes transparents era una mancança que existia des que es va iniciar el curs escolar el passat 14 de setembre. Diferents entitats que treballen amb col·lectius de persones sordes demanaven la seva utilització per tal d’evitar situacions d’estrès, ansietat o aïllament d’aquells alumnes amb dificultats per poder-se comunicar amb l’entorn.