Encara no se saben les causes de l’incendi que el dissabte passat va afectar al restaurant Masia Solior de Gavà. Bé, de fet en realitat el foc no va arribar al restaurant: es va iniciar i només va cremar en un pis adjacent que la propietària de l’establiment (i de la finca), Glòria Solé, tenia llogat a una parella.
Solé, que el cap de setmana passat era fora i, per tant, es va assabentar per telèfon de l’incident, ens ha explicat que “la finca consta del restaurant, que ocupa tres plantes, i de dos pisos més d’habitatges. Teníem llogat el que es va incendiar a un jove que hi vivia amb la seva parella”. El foc es va declarar a la tarda: “A mi em van avisar cap a les cinc, tot i que el foc ja devia fer estona que cremava. Es veu que els dos joves es van quedar dormits a l’hora de la migdiada i es van despertar pel fum. Encara que els dos van haver de ser traslladats a l’Hospital de Viladecans perquè van quedar afectats pel fum, poc després els van donar d’alta i, sortosament, no hem de lamentar cap dany personal”.
Solé encara no sap què pot haver passat: “Volem parlar amb els bombers, que són els que van apagar el foc, i amb els de l’assegurança, a veure si traiem alguna cosa clara, perquè ara mateix no tenim ni idea de com es va originar el foc”. Es dona la circumstància de que, tot i que la finca és molt antiga, el pis es va reformar completament a principis dels anys 90 i, entre altres, disposava de calefacció. Per aquest motiu, el pis “el teníem llogat realment per tal que no es deteriorés ja que un pis buit és un pis que es fa malbé, i de fet coneixem a la família del jove de fa molts anys, hi ha molta confiança amb ell”.
Contràriament al que es pot pensar arran de les imatges de l’incendi que van circular per xarxes dissabte passat a la tarda, “el foc només va afectar a l’interior d’aquest pis i no va sortir d’allà, al restaurant no ha afectat a res de res”. Això sí, Solé es troba molt trasbalsada ja que el foc “sí que ha cremat objectes d’un valor sentimental per a mi, en concret unes bigues al sostre que va posar el meu pare i unes llums que formaven part de tota la vida de la casa”.
Solé ens confessa que encara no hi ha entrat “perquè no m’atreveixo, aquest pis és el pis mare de la finca, jo hi havia viscut tota la meva vida i pràcticament hi havia nascut en aquest pis, per això encara no em veig amb cor d’entrar-hi”. Ara ha quedat tot reduït a cendres “excepte un parell d’habitacions petites que hi havia a l’entrada, on el foc ha arribat poc”.
Tot i que l’incendi no va traspassar (sortosament) al restaurant, l’establiment es va desallotjar immediatament com a mesura de seguretat. Hi estaven plens a vessar dos dels tres salons de que disposa el restaurant, tot i que no hi havia cap tipus de celebració en aquell dia, només clients individuals. Segons ens explica Solé, “hem tingut sort de que no s’hagi vist afectat el negoci, i ahir diumenge ja vam obrir amb normalitat i així ho farem els propers dies. De fet, el cap de setmana que ve tenim un casament”.
Aprofitant la nostra trucada, Solé vol deixar constància de que es troba “profundament agraïda als bombers, als cossos de seguretat, a les ambulàncies, perquè van venir molt ràpid i es van portar extraordinàriament bé”. Solé també té paraules d’agraïment per l’Ajuntament de Gavà ja que “es va personar ràpidament l’arquitecte de guàrdia, i a més em va trucar l’alcaldessa la mateixa tarda. Ens hem sentit molt estimats i molt recolzats, volem donar les gràcies a tothom per la seva eficàcia i per com es van bolcar”.
Solé també vol donar les gràcies “als treballadors del restaurant, estic contentíssima perquè van actuar amb molta serenitat i es van portar molt bé, van ser molt eficaços i de seguida van fer marxar a tothom, sobretot de la sala que estava al costat d’on hi havia el foc”. A més, “quan els bombers van declarar extingit l’incendi, els treballadors es van quedar per treure tot l’aigua de la cuina, que va quedar completament inundada. Gràcies a la seva actuació es va poder obrir diumenge i, tot i que vam rebre trucades per preguntar, han transmès un missatge de normalitat i no s’ha hagut de cancel·lar cap reserva”.