Més de 1500 persones participen en la rua
Més de 1500 persones participen en la rua

Gavà ha viscut intensament el Carnaval aquest cap de setmana, després d’un inici deslluït, per la ventada del dia 12, que va impedir celebrar com cal el Dijous Gras, tot i que les cansaladeries de la ciutat van dispensar la tradicional botifarra d’ou. De la seva banda, tant les rues escolars de divendres al matí com l’arribada del Rei Carnestoltes a la tarda no van poder gaudir-se com estava previst per culpa de la pluja que no va deixar de caure durant tot el dia. El seguici, configurat també pels personatges de La Tornaboda, va fer un petit passeig pel Mercat del Centre per acabar a la Casa Gran on es va assaborir un berenar amb xocolata desfeta.

El moment, però, més esperat i participat per a tots els qui feia temps que preparaven la disfressa va ser, sens dubte, la rua de dissabte a la tarda que aquest any va comptar amb la participació de més de 1500 persones agrupades en una vintena de comparses i 12 carrosses.

La rua va passar pel carrer Sant Pere, l’Illa, els carrers Sant Nicasi, Centre, rambla, Gaudí, Santa Teresa, l’avinguda  Diagonal i la plaça de Jaume Balmes, espai on es va fer el lluïment de les comparses participants, el lliurament d’obsequis i el gran llançament de confeti.

D’altra banda, diumenge la Torre Lluc va acollir el ball de la Tornaboda i del Patatuf enguany amb els Bastoners de Gavà i la música dels grallers de l’Anguila. Abans, però, es va fer el tradicional ball infantil de disfresses amb el Gripau blau i el seu espectacle «La gran festa», mentre que a la tarda es va organitzar el ball de Carnaval per a la gent gran al casal de  l’American Lake.

I, com tota festa s’acaba, el 18 de febrer arribarà el Dimecres de Cendra. A les 17.30 hores, al parc de la Torre Lluc, es farà l’acomiadament del Rei Carnestoltes amb la lectura del testament, el taller de construcció de sardines i l’enterrament de totes elles. Com és habitual l’acte comptarà amb la col·laboració de la Companyia General del Foc i de l’alumnat del CES Núria.

 

 

PUBLICITAT