El Parc Arqueològic, encara més accessible
L’equipament local ha incorporat el dispositiu “Mirada Tàctil” per mostrar les mines a persones amb dificultats visuals i recurs tàctil per a tots els visitants, grans i petits
De mica en mica, els museus locals de la província de Barcelona són més accessibles gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona, que, a través del programa “La mirada tàctil”, els dóna suport per apropar el seu patrimoni a persones amb dificultats visuals o auditives.
Bona part dels museus, entre ells el Parc Arqueològic Mines de Gavà, compten actualment amb un mòdul de la “Mirada tàctil”, carta de presentació dels equipaments per a persones amb dificultats visuals, i recurs tàctil per a tots els visitants, grans i petits.
En el cas de Gavà, aquest és el punt de partida d’una visita en què la manipulació d’objectes i el recorregut per la mina reproduïda són els protagonistes i que, afegit al recorregut accessible per a cadires de rodes, facilita la visita a moltes persones.
Recentment aquest programa s’ha ampliat. Avui s disposa a la xarxa d’un seguit de vídeos traduïts al llenguatge de signes català per conèixer els museus i el patrimoni que custodien. El Parc Arqueològic de les Mines Neolítiques és un d’ells, amb cinc de les seves peces més destacades, com la Venus.





