
El Club Ciclista Ratpenat va participar els passats 13 i 14 de juliol a les 24 hores de ciclisme que es disputen cada any al Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló, una prova esportista anomenada Mussara 24H by Sauleda. S’hi van apuntar gairebé una cinquantena de socis que van disputar diverses categories per relleus, és a dir, que no es tractava d’estar les 24 hores a la pista. Com que cada grup tenia un nombre diferent de membres (dos, quatre, sis) és complicat establir quant de temps va córrer cadascú, però la presidenta de l’entitat ciclista, Noelia Artero, calcula per exemple que en les categories femenines cada noia va estar unes 6 hores a sobre de la bicicleta.
Dos dels equips del Ratpenat van aconseguir fer podi en alguna de les categories que es van disputar. Concretament van ser, d’una banda, l’equip que va córrer les 12 hores duo mixt, que va quedar en segona posició, i de l’altra banda el que va disputar la categoria de 12 hores femení en grups de 6, que també va aconseguir el bronze.
El Ratpenat participa en aquesta prova des d’abans de la pandèmia, des de l’inici d’aquesta prova fa cinc anys: “Al principi érem pocs però el primer any ja vam aconseguir fer un podi a la categoria masculina d’equips de quatre, i cada any s’ha anat apuntant més gent i aquest any hem arribat gairebé als 50 socis apuntats”.
Tot i que evidentment la competició és un atractiu important pels ciclistes, en realitat els socis del club entomen aquest dia més aviat com una reunió per fer pinya: “Per exemple, enguany vam organitzar una paella i una fideuà per a tots els socis, és un dia en família i l’ambient és molt bonic. També és espectacular passar tot el dia als boxs amb els teus companys, quan els ciclistes passen per allà tothom anima i es crea un dia molt apassionant, passem allà les 24 hores fent vida, descansant, menjant i organitzant-ho tot”. És, doncs, “una marxa social”, destaca Artero, “és per tenir una experiència conjunta, i és que tot i que tothom competeix al final també ens ajudem entre tots”.
Córrer en un circuit tancat com el de Montmeló, d’altra banda, “és molt diferent a fer-ho en qualsevol altra marxa en via urbana o interurbana, a on ens han de tancar el trànsit de tot el recorregut. Canvia tot molt, sobretot quan baixes de la bici i estàs amb els teus company a boxs. També s’ha de dir que és molt emocionant córrer al circuit de Montmeló, especialment a la nit”.





