Un ciclista de 74 anys ha mort aquest diumenge en ser atropellat per un turisme en la C-31, a l’altura de Gavà, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT).
L’accident va ocórrer cap a les 9.30 hores del matí quan, per motius que encara es desconeixen, un turisme va envestir mortalment a un ciclista. La víctima és un home que les seves inicials són L. B. C. És un veí de L’Hospitalet de Llobregat. Quan es av produir l’atropellament estava pedalejant en solitari. El sinistre es va registrar en el punt quilomètric 184,1 de la C-31, a l’altura de Gavà. Els Mossos d’Esquadra ja han obert una recerca per conèixer amb més detall què ha pogut causar l’accident. Interrogaran al conductor del turisme i, encara que no ha transcendit el resultat, se li ha practicat una prova d’alcoholèmia i un test de drogues per descartar que estigués conduint sota la influència d’aquestes substàncies.
Els Mossos vana enviar al lloc dels fets tres unitats, mentre el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va desplaçar una ambulància medicalitzada i els Bombers de la Generalitat un vehicle.
Fonts de Trànsit han recordat la preocupació que existeix sobre els accidents amb ciclistes com a víctimes. Durant el 2016 es va registrar un augment del 31% de ciclistes morts i ferits greus en les carreteres catalanes. L’auge d’aquestes víctimes, especialment vulnerables quan circulen per vies al costat de vehicles motoritzats, guarda també relació amb la popularitat creixent d’aquesta modalitat esportiva: el ciclisme de carretera.
La secció BTT de la UME lamenta aquesta mort i per aquesta raó han convocat la gent aquest dimarts, a 11.30 hores, davant de l’ajuntament de Gavà, per guardar un minut de silenci.





