Mudit Grau presenta Un Cel invertit a la seu de Junts
Mudit Grau presenta Un Cel invertit a la seu de Junts

El mes d’abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi, i dins del cicle de xerrades que JuntsxGavà organitza cada mes, es va convidar la ballarina, coreògrafa i escriptora gavanenca Mudit Grau per presentar la seva darrera novel·la «Un Cel invertit». La presidenta de Junts a Gavà, Marta Zaera, precisa que «el que volem és potenciar la cultura, la llengua i, en aquest cas, la literatura. A la vegada, també intentem fer valdre i donar visibilitat el talent que tenim a la nostra ciutat, que és molt». Zaera assegura que li feia «molta il·lusió que, en aquesta data tan important per a nosaltres, com és la diada de Sant Jordi, dia del llibre, les roses, l’amor i l’amistat fos la nostra convidada fos la Mudit, perquè a ella i a mi ens uneix una gran amistat i estima de fa molts anys. De fet, vaig ser una de les primeres alumnes de la seva escola de ballet L’ Aula i continuo a l’escola com a professora i alumna. La nostra amistat dura ja quaranta-set anys, els mateixos anys que té L’Aula».

“Un cel invertit” és una història colpidora de redempció, descobriment personal i lluita per la veritat protagonitzada per l’El·la, un exinvestigadora criminal que no encaixa en la normalitat vigent. Un viatge a Gàmbia es converteix en una odissea emocional que la portarà a enfrontar-se amb els seus dimonis interns i les seves veritats més profundes. Mudit Grau explica que intenta “trobar com viuen, sobreviuen i es desenvolupen les persones que no encaixen en la normalitat vigent, i hi ha moltes comunitats a les quals els passa això, com la comunitat LGTBIQ+ o persones amb problemes de salut mental. Però, sobretot, al llibre, tracto la part transgènere i del que els pot passar a les persones que estan dins aquest món, que potser s’han de camuflar molt per poder tenir una vida normal”.

Tot i ser una novel·la fictícia, la història d’“Un cel invertit” s’inspira en la realitat que envolta l’escriptora, que té “amics amb fills o companys que estan patint aquestes situacions d’odi, i també ho veiem dia sí i dia també als mitjans de comunicació. Tot plegat m’ha inspirat una mica per crear a la protagonista d’aquesta història”.

PUBLICITAT