La Fundació Nostra Senyora de Bruguers i l’Ajuntament de Gavà han formalitzat un conveni, segons el qual, l’entitat benèfica dóna al consistori “7000 euros perquè siguin destinats a l’atenció domiciliària oferint ajut a les persones amb dependència”.
Programa d’Atenció Domiciliària
El Programa d’Atenció Domiciliària de l’Ajuntament de Gavà ofereix un conjunt de serveis amb col·laboració amb la Fundació Nostra Senyora de Bruguers adreçades a proporcionar atencions personals, de caràcter urgent, ajuda a la llar i suport social a aquelles persones i/o famílies en situació de manca d’autonomia personal, dificultats de desenvolupament o amb problemàtiques familiars especials.
Les persones beneficiàries d’aquests serveis són gent gran que viu sola o amb familiars que, per raons diverses, no poden assumir l’atenció a la persona, així com aquelles amb grau de dependència amb prescripció de SAD Dependència.
Actuacions del Servei d’Ajuda Domiciliària
De Caràcter personal
- Higiene corporal
- Control de l’alimentació
- Ensenyament d’hàbits
- Suport personal
- Presa de constants vitals
- Cures posturals
- Mobilitzacions passives
- I aquells altres treballs necessaris per tal de mantenir la higiene i la cura de la persona
De caràcter domèstic
- Neteja de la casa i altres accions encaminades a aconseguir la higiene i ordre en la llar (neteja i cosit de roba, compra i preparació d’aliments), i altres treballs que no pugui realitzar l’usuari o la seva família
Val a dir, que en el marc d’aquesta col·laboració, segons assenyala el conveni, “durant l’any 2018 es van atendre 1747 persones en els serveis d’ajuda a domicili de teleassistència amb un total de 34.414 hores d’actuació professional a la llar”





