Nova eina de difusió del fons fotogràfic
Nova eina de difusió del fons fotogràfic

L’Arxiu Municipal de Gavà fa un salt qualitatiu en la preservació i divulgació de la història gràfica de la ciutat. Coincidint amb la celebració de la Setmana dels Arxius, del 8 al 14 de juny, el municipi estrena un nou canal de difusió del seu fons fotogràfic a través d'»Imagina», el portal web de la Diputació de Barcelona. Aquesta finestra digital neix amb el doble propòsit d’esdevenir una eina clau de gestió interna per als arxius locals i, alhora, garantir l’accés lliure d’investigadors i de la ciutadania a la memòria gràfica del territori.
Actualment, la plataforma ja compta amb un catàleg global de gairebé 10.000 imatges procedents dels diferents municipis integrats a la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM). L’arxiu de Gavà, vinculat a aquesta xarxa des de l’any 2004, ha estat seleccionat com un dels 13 arxius de la demarcació pioners en participar en la fase de llançament d’aquest programa.

La història local, a un sol clic

L’Arxiu Municipal de Gavà custodia milers d’imatges fotogràfiques en diferents suports. Es tracta d’instantànies històriques d’un gran valor documental que provenen tant de la mateixa gestió de l’Ajuntament com de donacions de particulars i entitats gavanenques.
Després de mesos d’un intens treball de classificació, digitalització i càrrega de dades, Gavà ha posat a disposició del públic prop de 700 imatges. Aquest volum inicial de fotografies, que anirà incrementant progressivament, ja es pot consultar de manera gratuïta i oberta a través del nou portal.

Amb aquesta nova eina l’arxiu de la ciutat fa un pas decisiu en la democratització de la cultura: posar la història gràfica de Gavà a l’abast de tothom, des de qualsevol dispositiu, garantint que el passat de la ciutat no només es conservi, sinó que es conegui.

 

PUBLICITAT