Nova tècnica de resecció transmural endoscòpica

El Servei d’Aparell Digestiu de l’Hospital de Viladecans integra, en la seva a la cartera de tractaments, una nova tècnica de resecció endoscòpica transmural (FTR o full-thickness resection), que permet la resecció de lesions del tracte gastrointestinal no susceptibles de resecció mitjançant tècniques convencionals que no s’eleven per fibrosi submucosa, les que involucren ubicacions anatòmiques difícils (apèndix o orificis diverticulars) o els tumors subepitelials.

A més, s’ha posicionat com a eina diagnòstica i opció terapèutica alternativa per al càncer colorectal T1 (early colorectal cancer), ja que permet proporcionar mostres patològiques d’alta qualitat i una avaluació histològica precisa del risc de metàstasi ganglionar.

Es tracta, per tant, d’una modalitat eficaç amb un èxit tècnic alt i bones taxes de resecció R0 (la taxa de resecció R0 és l’indicador clínic utilitzat per mesurar l’èxit d’una intervenció que busca extirpar un tumor i ser oncològicament curativa). Els esdeveniments adversos i la recurrència també són baixos, amb més efectivitat quan les lesions són inferiors a 20 mil·límetres

“A l’Hospital de Viladecans ja s’han realitzat diversos procediments d’aquest tipus. L’últim va permetre la resecció d’una recidiva sobre una cicatriu en recte que no havia pogut ser tractada de manera satisfactòria mitjançant altres tècniques”, expliquen la Dra. Ana García-Rodríguez i el Dr. Carlos Pérez Carregal, especialistes del Servei d’Aparell Digestiu.

La incorporació del procediment ha estat possible gràcies al treball en equip de la Unitat i la formació continuada dels professionals, que els permet aplicar els avenços més recents en tècniques endoscòpiques.

PUBLICITAT