Caddy Adzuba oferirà una conferència al SIAD
Caddy Adzuba, premi Princep d’Astúries de la Concòrdia, amb Ciutats Constructores de Pau
La periodista congolesa visitarà Gavà el 9 d’octubre per parlar de llibertat de premsa i drets humans
Ciutats Constructores de Pau és un projecte conjunt impulsat per l’Ajuntament de Gavà i 12 municipis més de la província de Barcelona. Té la col·laboració de la Comissió Catalana d’Ajuda als Refugiats i de l’Institut de Drets Humans de Catalunya i el suport del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, de la Diputació de Barcelona i de la Casa Amèrica de Catalunya. L’objectiu és donar a conèixer la tasca de diferents activistes per la pau, mostrar la seva solidaritat i el suport a la seva feina que sovint exerceixen a costa de la seguretat personal; fomentar l’intercanvi d’experiències entre activistes de diferents llocs del món, i donar a conèixer les arrels, la situació i els efectes dels conflictes armats que es generen al món amb l’objectiu d’enfortir la promoció i la defensa de la pau i els drets humans entre la ciutadania de les ciutats participants.
Programa d’activitats
En el marc d’aquest projecte Gavà ha organitzat un programa d’activitats per conscienciar la ciutadania sobre la importància de la lluita per la construcció de la pau i els drets humans. La primera de les activitats va tenir lloc el 3 d’octubre a l’Associació de Veïns del Centre on es va projectar el documental El perdó, d’Eduard Sanjuán i Mireia Pigrau,seguit d’una tertúlia amb Txema Urkijo, que va ser membre de la Coordinadora Gesto por la Paz de Euskal Herria, exdirector de Drets Humans del govern del País Basc i excoordinador de Política de Víctimes del govern basc.
La periodista congolesa, Caddy Adzuba, recentment guardonada amb el premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia, serà un altre de les activistes que participaran en les jornades. Adzuba, una ferma defensora dels drets humans i de la llibertat d’expressió, així com una de les veus que denuncia la violència que s’exerceix contra les dones i la utilització d’infants com a soldats, oferirà la xerrada La llibertat de premsa, els drets humans de les dones i els infants el 9 d’octubre, a les 18.30 h, al Servei d’Informació i Atenció a les Dones.
El mateix dia 9 d’octubre, a les 17.30 h, a l’Institut de Bruguers tindrà lloc la xerrada Perquè no està a la naturalesa de tots/es participar en la guerra, a càrrec de Diego Quiroga, membre de Acción Colectiva de Objetores y Objetoras de Conciencia de Colòmbia.





