Núria Ruiz i Mai Martín van signar llibres abans de la presentació
Núria Ruiz i Mai Martín van signar llibres abans de la presentació

El Casal Municipal American Lake es va omplir, ahir a la tarda, durant la presentació del llibre “L’àvia de la Caputxeta”, editat per la FAGA (Familiars d’Alzheimer de Gavà i Altres Demències), amb l’objectiu d’apropar la malaltia als infants i joves. “Ajudar els més petits de la família a entendre que és l’Alzheimer des d’una perspectiva positiva” va ser el motiu d’emprendre aquesta iniciativa van explicar durant la presentació tant la directora del Centre Terapèutic de la Faga, Meritxell Milian, com el president de l’entitat, Albert Arnau.

L’escriptora Núria Ruiz i la il·lustradora Mai Martín van explicar com va sorgir la proposta i com es va desenvolupar el procés creatiu i es van mostrar molt satisfetes i agraïdes per l’acolliment que està tenint l’obra. “Des de la Faga ens van proposar aquest projecte i a mi em va fer molta il·lusió perquè la meva mare havia estat usuària del centre. Sempre he explicat contes als nens i no m’era molt d’esforç fer-ho”, explica l’escriptora. El seu llibre té d’especial que “presentem una caputxeta moderna que va amb el seu mòbil, és més propera als nenes d’avui en dia i, a més, presenta la malaltia d’una forma més optimista. Explica que podem arribar a treure dels avis els seus valors i que, encara que perdin la memòria, sempre saben qui ets al final”.

Núria Ruiz va presentar la iniciativa a Mai Martín i li va proposar fer les il·lustracions. “A mi em va semblar un projecte molt maco i immediatament vaig dir que sí. M’ha resultat una feina entretinguda, divertida i amena”, explica Martín qui, assegura: “Crec que s’ha fet un gran treball, l’edició és molt maca i estic molt contenta amb el resultat”.

En representació de l’Ajuntament van assistir a l’acte el tinent d’alcalde de Nova Governança i Serveis Generals, Jordi Tort, i el regidor de Salut Comunitària i Inclusió, José Manuel Vara. Jordi Tort va felicitar La Faga pel projecte i a les autores pel resultat. També va remarcar que l’entitat, a més de fer “una gran feina amb els maltats d’Alzheimer i les seves famílies, al quals atenent de manera meravellosa i amb una gran professionalitat”, també es caracteritza “per la implicació que té a la vida de la ciutat, sempre estan en diferents projectes. Fins i tot participen en aquells que a vegades semblen llunyans per una entitat com aquesta com pot ser el de la Unió de Cooperadors. És una entitat amb molta vida i amb moltes ganes de fer coses”. Tort els va animar “a continuar presentant projectes i a seguir amb aquesta bona feina”.

Abans de l’acte la Núria i la Mai van signar el llibre que es pot adquirir al preu de 15 euros a la seu de FAGA al carrer de Guifré el Pilós número 12 i a la llibreria Tres Paraguas, al carrer del Centre número 5.