Aquest divendres tindrà lloc el primer dels 4 eclipsis de lluna d’aquest any. Tot i el fenomen, que en principi, seria visible des de Gavà, podria quedar amagat pels núvols ja que es preveuen pluges i ambient tapat. Es tracta de la primera lluna plena i el primer eclipsi penombral, que segons la NASA, donarà inici a les 18.07 hores i s’acabarà a les 22.09 hores , assolint el seu punt màxim a Europa, Àsia i gran part d’Àfrica aproximadament cap a les 20:09 hores.
La característica comuna que defineix els eclipsis d’enguany és la Lluna passarà a través de la penombra terrestre fent que el satèl·lit s’enfosqueixi subtilment durant un període de temps concret. Aquest tipus d’eclipsis poden apreciar-se a simple vista però s’aconsella l’ús d’un telescopi o instrument de visió augmentada per tal de gaudir millor l’experiència.
Per al següent eclipsi de lluna caldrà esperar al 5 de juny i amb un mes exacte de diferència, el 5 de juliol, es podrà veure el tercer d’ells. Una mica més de paciència es necessitarà per a l’últim eclipsi de Lluna de l’any ja que no serà fins al 30 de novembre.
Des de casa nostra es podran veure tots els eclipsis amb excepció de l’últim del qual només podrà gaudir la gent que es trobi a Amèrica i Àsia. El segon d’ells, també conegut com a eclipsi de la Lluna de Maduixa o Lluna Vermella, comptarà amb un satèl·lit cobert en un 57% de la seva superfície per la penombra terrestre encara que a aquí el percentatge serà menor. El tercer, coincident amb la Lluna del Tro, podrà veure’s des d’Europa i Àfrica en un 35%.





