Andreu Pérez Lorite, portaveu del grup municipal d’ERC-Els Verds-Independents per Gavà
ERC vol que l’Ajuntament avanci el finançament per al nou edifici de l’Institut de Bruguers
Fins ara la Generalitat, institució que ha d’assumir aquesta reforma, no ha incorporat als pressupostos l’actuació al·legant dificultats econòmiques
El grup municipal d’ERC-Els Verds-Independents per Gavà presentarà en el proper Ple Municipal una proposta perquè l’Ajuntament avanci els recursos per a la reforma integral de l’Institut de Bruguers de la ciutat. El projecte fa anys que està redactat però la Generalitat fins ara ha al·legat dificultats pressupostàries per tirar-lo endavant.
La proposta d’ERC, segons ha explicat en roda de premsa el portaveu del grup municipal Andreu Pérez Lorite planteja que “l’Ajuntament de Gavà hi destini el superàvit de l’exercici 2012, de més de dos milions d’euros, i les subvencions rebudes de l’Àrea Metropolitana per a infraestructures de no tanta urgència social, i que si cal ho complementi aconseguint de la Diputació de Barcelona crèdits a baix cost o a cost zero, tant via Caixa de Crèdit Local, com mitjançant un crèdit directe de la institució supramunicipal”. Lorite afegeix que “a llarg terme, aquesta actuació no representa cap perjudici a l’economia local, perquè la Generalitat retorna, a terminis, tot el cost de l’operació”.
La proposta pren com a model, segons informa el portaveu d’aquesta formació política el que han fet altres ajuntament catalans, com el de Montornès del Vallès.
El portaveu del grup municipal d’ERC-EV-IxG, Andreu Pérez i Lorite ha dit que, «davant l’ofec financer que sotmet el govern espanyol a la Generalitat, cal trobar una mesura alternativa que permeti fer l’abans possible aquesta reforma de l’edifici i de les seves instal·lacions».





