L’Ajuntament de Gavà ha posat en marxa una prova pilot de naturalització d’espais verds. Aquesta acció consisteix en deixar alguna zona delimitada sense segar i en concret s’ha aplicat a dues places del polígon industrial del Camí Ral.
Amb aquesta mesura s’aconsegueix que les plantes floreixin i afavoreixin la fauna útil, que són aquells insectes beneficiosos perquè s’alimenten de les plagues que afecten l’arbrat viari i altres plantes ornamentals de les zones verdes. Al juny, al final del cicle tant de la vegetació com de la fauna, es tornarà a iniciar la sega normal d’aquests espais.
Jordi Carbonell, que és el gestor d’espais verds urbans de Gavà, ha destacat que “amb aquesta fauna útil ens podem estalviar tractaments fitosanitaris” i avança que “els espais es tornaran a segar abans de Sant Joan”. La prova pilot, a més, “si funciona ens plantejarem traslladar-la a algun lloc del casc urbà, s’ha d’acabar d’estudiar on però ja estem mirant zones properes al cementiri municipal”.
Aquesta acció s’emmarca dins de la tendència actual d’anar en direcció cap a “ciutats biofíliques, que són aquelles que tenen verd urbà de qualitat, sostenible i bio-divers, i és que s’ha demostrat que la biodiversitat és un indicador de qualitat d’una ciutat i a les ciutats que tenen més flora i fauna els seus ciutadans tenen més qualitat de vida”.





