L’Ajuntament de Gavà ha informat que aquesta setmana s’han reprès les obres de reforma del passeig Maragall i del Parc del Mil·lenni que, a l’igual que tota la resta d’activitat, havien quedat aturades per l’obligat compliment del decret d’alarma per la crisi del coronavirus.
El passat 24 d’abril, el comitè d’emergències COVID-19, presidit per l’alcaldessa Raquel Sánchez, va acordar la represa de les obres públiques a la ciutat. Un cop garantides les mesures de seguretat establertes pel Govern de l’Estat, s’ha donat continuïtat als projectes promoguts per l’Ajuntament que estaven en fase d’execució quan es va decretar l’estat d’alarma. Així, i sempre garantint les mesures de prevenció i higiene s’han pogut reiniciar els treballs dels parcs infantils del passeig Maragall i del Parc del Mil·lenni.
El projectes
En tots dos emplaçaments, que tindran capacitat per a 80 infants cadascun de 2 a 12 anys, s’instal·laran jocs inclusius per atendre a nens i nens amb necessitats diverses i es millorarà l’espai públic. Les actuacions tenen un pressupost global de 411.093,56 €.

El projecte d’adequació del parc del passeig Maragall preveuen diferents trams diferenciats. A la zona central es crearà una nova àrea de jocs infantils i es millorarà l’accessibilitat. Així mateix, es modificarà la fesomia d’aquest espai, expliquen fonts municipals, amb una proposta més paisatgística amb l’entorn actual del passeig i amb capacitat per integrar l’activitat lúdica dels jocs infantils. “Una gran peça metàl·lica de 10 metres de diàmetre i una alçada de 2,75 metres envoltada per un paisatge dunar format per tres dunes de cautxú amb escocells i una duna vegetal serà l’element principal identificatiu de la zona”, detallen.
Un altre tram del parc a tractar és la vorera del carrer Montflorit. Serà arranjada amb l’objectiu de millorar la urbanitat i l’accessibilitat en general. En aquest sentit, s’ampliarà la vorera, cosa que suposarà modificar el mur de contenció existent i retirar els arbres els dos pollancres i la tipuana actuals.
D’altra banda, l’ampliació d’aquesta vorera i les millores en la seva accessibilitat permetran crear dos nous mecanismes d’accés pel passeig. En concret, una petita rampa d’entrada per l’extrem nord i una escala de 6 graons per l’extrem sud. Aquesta nova connectivitat trencarà amb la forma en cul de sac que el passeig té en aquest moment i en millorarà la seva connexió general.

Al Parc del Mil·lenni es renovarà i s’incrementarà la zona lúdica mitjançant la creació de plataformes circulars que uniran els diferents àmbits i ampliaran l’espai de joc. Al mateix temps, es dotarà la zona de nous jocs més inclusius i interactius. La nova forma circular i en pendent permetrà agrupar i controlar les activitats infantils generant major convivència i oferint més seguretat.
El límit de les àrees circulars es plantejaran fraccionades amb parts delimitades per bancs i altres en forma de talús. Uns talussos permetran unificar les superfícies i crear continuïtat, generant un recorregut en pendent que facilitarà una relació més fàcil entre les plataformes. Al mateix temps, donarà la possibilitat d’instal·lar grans elements i recorreguts de peces d’activitats i de joc. Així, es proposarà un recorregut d’aventura més actiu per a nens i nenes més grans.