La restauració podrà servir sopars a partir del dia 10
La restauració podrà servir sopars a partir del dia 10

El govern autoritzarà l’obertura de bars i restaurants per a servir sopars a partir del dia 10, tant a interiors com a exteriors fins a les 11 de la nit mantenint l’aforament del 30% en interiors i les distàncies de seguretat a l’exterior. Això quan falten deu dies per al final de l’estat d’alarma, previst per al 9 de maig, que fa decaure aquesta restricció així com el confinament de tot Catalunya.

Pel que fa al gruix de mesures, es prorrogaran les restriccions vigents des de la setmana passada, amb petites obertures com la dels parcs d’atraccions i fires d’atraccions, amb un aforament del 30%.

S’aixequen, però, algunes restriccions. Així, els parcs infantils de titularitat pública no hauran de tancar a les 8 del vespre, per poder aprofitar més la llum solar. L’hora de tancament, doncs, la tornaran a decidir els municipis.

Canvis legals per poder mantenir el toc de queda

El final de l’estat d’alarma, el 9 de maig, preocupa diverses autonomies, entre les quals Catalunya, que reclamen un marc normatiu per poder aplicar restriccions en cas que empitjori la situació sanitària.

El govern ha anunciat que dimarts vinent aprovarà un decret que modificarà la llei de Salut Pública per donar cobertura jurídica a les mesures que es puguin prendre a partir del 9 de maig, en especial pel que fa referència al toc de queda o els confinaments territorials, actualment estan emparades en l’estat d’alarma.

El decret deixarà clar que les restriccions caldrà que les validi abans el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Així, s’evitaran situacions com la de l’estiu passat, quan la Justícia va invalidar en un primer moment el confinament del Segrià en considerar que la Generalitat no era competent.

PUBLICITAT