Rodalies ha començat a recuperar parcialment el seu servei a partir de les 11 hores d’aquest dimarts després de l’apagada. De moment, els trens de les línies R1, R2, R2 Sud, R2 Nord, R3, R4 i R11 han començat a realitzar els seus primers serveis. Malgrat això, la portaveu del Govern i consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha informat que no es pot assegurar el compliment habitual d’horaris en les línies de Rodalies.
Hores abans, Renfe havia decidit suspendre tot el servei per motius de «seguretat» donada la inestabilitat elèctrica. El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha explicat llavors que en intentar iniciar els trens, s’ha comprovat que no es podia garantir que no es quedessin parats, per la qual cosa s’ha decidit suspendre el servei.
Serveis mínims
La companyia ferroviària, que continua treballant per a posar en marxa totes les línies, ha informat que fins ara s’ha pogut recuperar el servei de la R1, R2, R2 Nord, R3, R4 i R11. En concret, en la R1 hi ha servei mínim i circulació restablerta d’Hospitalet a Maçanet- Massanes; en la R2 Sud, hi ha servei mínim i circulació restablerta de l’Estació de França fins a Cunit. No obstant això, no es podran complir els horaris de pas habituals. Quant al tram entre Cunit i Sant Vicenç de Calders, no està disponible i Rodalies proporcionarà transport alternatiu per carretera. En el cas de les línies R2 i R2 Nord, tampoc es podran complir els horaris habituals.





