mesures anti-Covid-19
S'allarguen 15 dies les restriccions i recomanacions anti-Covid-19 a l'AMB

A partir d’avui dilluns, 17 d’agost, i durant 15 dies més es mantenen les mesures engegades el passat 17 de juliol als municipis de l’Àrea metropolitana de Barcelona amb l’objectiu d’aturar l’expansió de la Covid-19. Les mesures són una combinació de recomanacions i restriccions i estan recollides en una resolució que la consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Alba Vergés, va signar el passat divendres, 14 d’agost.

Gavà és un dels municipis afectats per aquestes mesures. Tot i que en un principi no va ser inclòs en el llistat, finalment el 31 de juliol les autoritats sí que van ficar a la nostra ciutat dins del grup de poblacions on són d’aplicació les restriccions i recomanacions. Els altres municipis són aquests: Barcelona, Viladecans, el Prat de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Boi de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, i Castelldefels.

Entre les restriccions, cal destacar la prohibició de fer reunions de més de deu persones, tant en l’àmbit públic com en el privat. En el cas dels espais públics no es permet, a més, el consum ni d’aliments ni de begudes.

Els actes religiosos, com ara casaments, serveis religiosos, celebracions i cerimònies fúnebres, limiten l’assistència al 33% de l’aforament.

En l’apartat de les recomanacions, la instrucció és molt clara: sortir el menys possible de casa. Les autoritats sanitàries recomanen sortir només en un d’aquests supòsits: desplaçament a la feina; desplaçament a un centre sanitari; desplaçament per tenir cura de persones grans, menors o dependents; anar a comprar a botigues d’alimentació o altres amb cita prèvia o avís previ; anar a fer activitats de lleure i esport amb el grup de convivència habitual; anar a fer gestions al banc; anar a fer activitats judicials; desplaçaments a horts d’autoconsum; desplaçaments a causa de mudances; desplaçaments per exàmens o proves oficials inajornables; i causes de força major.

Respecte a la restauració i l’hostaleria, recordem que es permet l’obertura de bars i restaurants però es limita l’aforament a l’interior dels establiments al 50% de l’autoritzat, i el consum s’ha de realitzar sempre en taula. A les terrasses l’aforament és el resultant d’aplicar una distància de 2 metres entre taules o grups de taules. Sempre que sigui possible, s’han d’utilitzar preferiblement servei a domicili i comandes per emportar. En els establiments hotelers, l’aforament dels espais comuns es limita al 50% de l’aforament autoritzat.

En els comerços, que també poden obrir, la distància física interpersonal de seguretat s’estableix en 1,5 m tant en espais tancats com en espais a l’aire lliure. L’aforament màxim permès és l’equivalent a 2,5 m² per persona. Tots els establiments han d’incrementar les mesures de precaució i higiene a l’interior dels locals.

Recordem que continuen oberts tant museus com biblioteques, i que es poden realitzar activitats culturals, d’espectacles públics, recreatives i esportives sempre que no superin el 50% de l’aforament. També estan permeses les activitats de casals i colònies d’estiu.

És important tenir en compte que el Procicat va prorrogar a principis d’agost la suspensió a tot Catalunya de l’obertura al públic dels establiments que disposin de llicència per a les activitats de discoteques, sales de ball i sales de festes amb espectacles. També queden suspeses a tot Catalunya les activitats musicals amb pistes de ball o espais habilitats fora dels establiments establerts en el punt precedent. Les noves restriccions, recollides en una resolució, van entrar en vigor a les 00:00h. del passat 6 d’agost i tenien en principi una durada de 15 dies, però amb aquesta nova ampliació duraran fins el proper 31 d’agost.