L’Ajuntament de Gavà ha decidit ampliar la campanya de distribució d’embuts de recollida d’oli domèstic tres dies més.
Nous punts i horaris de repartiment
Dijous 25
- De 10 a 15h: Cruïlla Sant Lluís amb Montflorit
- De 16 a 19h: Plaça Major (mercat)
Divendres 26
- De 10 a 15h: Plaça Pablo Neruda
- De 16 a 19h: Avinguda Eramprunyà, 18 (escales mecàniques)
Dissabte 27
- De 10 a 15h: Gavà Mar (monument vela)
L’objectiu d’aquest acció és conscienciar la ciutadania de la importància de separar correctament i reciclar l’oli vegetal procedent de la cuina i ve precedida de la instal·lació de 32 contenidors al carrer, accessibles a tothom, on poder dipositar, en un envàs de plàstic -sempre ben tancat i preferentment reutilitzat-, l’oli que es genera a les llars gavanenques.

L’alcaldessa Gemma Badia ha manifestat que “aquestes accions, a més de crear consciència ecològica, eviten contaminar les aigües i el mar amb tot el que fem servir. A la fi, l’oli que gastem per cuinar pot convertir-se en biodièsel, glicerina o altres subproductes”.
Per què cal reciclar l’oli de cuina?
Aquest és un residu altament contaminant si es llença per l’aigüera o el lavabo. El greix de l’oli obstrueix les canonades i afavoreix la proliferació de microorganismes associats a plagues urbanes i males olors.
Si arriba a les platges, rius o aqüífers forma una pel·lícula flotant que consumeix l’oxigen de l’aigua i provoca la mort dels organismes que hi viuen a terra, també destrueix la fertilitat dels sòls.
Què se’n fa de l’oli recollit?
Quan es recull l’oli separadament i es recicla, es poden obtenir altres subproductes com ara biodièsel (combustible vegetal menys contaminant) o glicerina, base de sabons, lubrificants, ciris, pintures, vernissos, productes de cosmètica i altres productes com ara adobs orgànics.