Tot i la intensa pluja, el segon taller gastronòmic del Gastrogavà 2024 es va dur a terme amb èxit al restaurant Kilómetro Rojo. Aquesta iniciativa, que va començar l’any passat i va funcionar molt bé, té l’objectiu d’apropar a la ciutadania tant el producte local com els restaurants gavanencs. El xef del Kilómetro Rojo, Marc González, va elaborar tres plats: un que estan oferint aquests dies al restaurant pel Gastrogavà, uramaki d’espàrrec de Gavà amb alvocat, salmó fumat i salsa romesco, i els dos que podrem tastar a la Fira d’espàrrecs, gyozas de pollastre amb espàrrecs i l’uramaki Ebi Km, amb llagostí cuit per aquella gent que és més reticent amb el peix cru. Segons explica el xef, “encaixar l’espàrrec blanc dins la cuina japonesa és una qüestió de prova i error. Cada cop, però, és més fàcil, perquè cada vegada que participem en la Fira l’anem coneixent més. Aquest any hem estat amb els pagesos, que ens han estat explicant com es cull, com es conserva i, fins i tot, com corregir aquesta acidesa que té”.
El primer taller va ser el passat 25 d’abril al restaurant Mise en place, on es van fer esferificacions d’espàrrec, aquest 29 d’abril la protagonista ha estat la cuina japonesa, i avui, dia 30, el restaurant Tasta’mm farà una altra proposta diferent. Segons Mariano Martínez, de l’Agrupació de Gastronomia i Turisme del Baix Llobregat, entitat organitzadora del Gastrogavà, “amb el Gremi de Restauració de Gavà estem aconseguint donar visibilitat a tota la riquesa i varietat de restaurants que hi ha a la ciutat. Això dona valor a la gastronomia d’aquí, on pots trobar una mica de tot”. Martínez també ha assegurat que tenen “moltes ganes de tornar a repetir l’èxit de la Fira d’Espàrrecs de l’any passat, que va ser una de les millors, a nivell gastronòmic, que hem fet, ja que es van vendre gairebé 24.000 degustacions. Esperem que la ciutadania torni a gaudir enguany de la gastronomia local”.
El Gastrogavà 2024 va començar el 25 d’abril, quan els restaurants participants van començar a incloure en les seves cartes plats elaborats amb espàrrec de Gavà. Aquests dies també s’estan fent els tallers gastronòmics, i tot plegat culminarà el 3, 4 i 5 de maig a la Fira d’Espàrrecs. Allà hi haurà degustacions, showcookings i sessions de DJ. Per a més informació, podeu visitar la web www.gastrogava.cat.





