Línia d’atenció 900 excepcional. Fotografia: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona posarà en marxa, a partir de demà, dimecres 18 de març, i a través del Servei Local de Teleassistència, una línea d’atenció excepcional 900 per atendre 2.000 persones majors. L’objectiu és facilitar un canal de comunicació permanent a persones grans, que no són usuàries de teleassistència, i que en la situació actual poden experimentar situacions d’angoixa per manca d’informació.

La nova línia 900 es dirigeix principalment a persones d’edat avançada i majoritàriament amb malalties cròniques de base, factors que s’associen a un major risc de presentar complicacions greus en cas d’infecció pel COVID-19. Per això, des de l’inici d’aquesta pandèmia, l’SLT ha intensificat la seva atenció, fent un esforç extraordinari de professionals, tant a la central de recepció de trucades com a les 29 unitats mòbils distribuïdes per tot el territori de la província, que garanteixen una atenció durant les 24 hores.

Segons explica la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, a la nova línia «s’hi podrà accedir a través dels Serveis Socials municipals, que faran arribar per correu electrònic a l’empresa Tunstall Televida, gestora del servei, les dades de les persones que volen tenir-lo. Per tant, seran els serveis socials municipals els que derivaran a les persones i en cap cas serà un telèfon obert al conjunt de la població»

És un servei totalment gratuït tant per a les persones usuàries com per als ajuntaments i estarà en funcionament mentre la situació d’excepcionalitat ho requereixi.

El nou servei ja està en marxa en els municipis de la Conca d’Òdena: Igualada, Òdena, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui des d’ahir dilluns, 16 de març, i demà dimecres es posarà en marxa a la resta de municipis de la província de manera progressiva.