Simulacre de salvament a la platja de Gavà
Simulacre de salvament a la platja de Gavà

El serveis de seguretat i salvament a la platja de Gavà segueixen actius i amatents durant l’estiu per actuar de manera ràpida i efectiva davant de qualsevol petició d’auxili. Per practicar l’engranatge de coordinació i els temps de resposta i establir millores si calen, aquest matí s’ha fet un simulacre de salvament al mar, una pràctica que ha estat seguida també per l’alcaldessa Gemma Badia qui ha destacat “l’importància d’aquestes actuacions de cara a poder estar perfectament sincronitzats i fer front al rescat de persones que s’estan ofegant, situacions on també hem constatat un molt bona reacció per part dels usuaris, i per a les quals, tot i que cal estar preparats també cal evitar, per això el més important és ser prudents, respectar les banderes i avisos, entrar a l’aigua amb cura i anar amb compte amb el sol”.

Un total de 14 socorristes vetllen per la seguretat dels banyistes a Gavà. El seu coordinador, Ignacio Ibáñez, explica que “es tracta d’un equip molt professional que entrena diàriament i s’actualitza a nivell sanitarii precisa que “aquests simulacres són importats per posar-nos a prova i aplicar els protocols europeus segons l’estat i la gravetat que presenta la persona. Disposem dels coneixements, l’equipament i estem perfectament coordinats amb el SEM i amb la Policia Municipal”.

Ibáñez ha destacat “la importància de la prevenció, que sortosament esdevé la seva “tasca principal, seguida de les picades de medusa, però diu que també han hagut d’entrar a l’aigua per “fer rescats aquàtics, sobretot quan hi ha mala mar, ja que la platja de Gavà, per la seva particular topografia marina, quan hi ha onatge es produeixen corrents de retorn i això pot provocar situacions complicades”.

Redistribució de la sorra i dutxes operatives

Aquesta setmana, després que l’AMB hagi fet les analítiques de control de qualitat d’aigua i de totes les comprovacions pertinents, ja ragen la quasi totalitat de dutxes i rentapeus a la platja de Gavà.

D’altra banda, aquesta nit conclouen les tasques de redistribució de sorra, una actuació que ha consistit en la recuperació del tram situat entre el carrer Palafrugell i l’avinguda del Mar. S’ha fet mitjançant el trasllat amb camions de 5.000 metres cúbics de sorra procedents de la zona compresa entre els carrers Begur i Llançà, d’on s’han extret els 50cm de sorra superficial.

PUBLICITAT