Avui, 2 de desembre, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa la campanya. “Quan tu tornes, tot torna”. L’objectiu, expliquen des de l’entitat metropolitana “és recuperar la confiança i el prestigi en l’ús del transport públic de l’AMB, que abans de la pandèmia batia xifres rècord de viatgers, i que torni a ser la columna vertebral de la mobilitat, conjuntament amb la resta de modes sostenibles”
Sensibilitzar la població per no tornar a una mobilitat basada en les energies fòssils i altament contaminant, recuperar la percepció ciutadana de que bus i metro són espais segurs i imprescindibles per a la mobilitat quotidiana a la metròpolis i seguir recuperant, fidelitzant i ampliant el nombre d’usuaris dels autobusos són les principals fites d’aquesta campanya.
“No podem fer passos enrere. Hem de recuperar el camí que el transport públic seguia l’any 2019, l’aposta creixent per la mobilitat col·lectiva i sostenible, que implica molts valors positius i solidaris. La pandèmia ha fet molt de mal i ha fet aflorar noves pors. Però ens n’estem sortint i la reactivació va associada i passa pel transport públic”, explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda..
La nova campanya de l’AMB és multicanal i arribarà a premsa (paper i digital), ràdio, mitjans exteriors (flota bus i metro, marquesines, opis i banderoles) i xarxes socials. També, a la televisió a la carta.
Darreres dades de la demanda del Bus Metropolità
Segons ha informat l’AMB i segons les últimes dades, el servei de Bus Metropolità diürn s’està recuperant amb força pel que fa a la demanda de viatgers en dia feiner. La demanda d’aquest servei ha anat creixent els darrers mesos i ara ja se situa al 85 % de viatgers respecte al 2019, abans de l’inici de la pandèmia de la covid. Això es tradueix en què s’ha arribat a quasi 880.000 validacions diàries en dia feiner durant el mes d’octubre i queda pendent recuperar-ne al voltant de 155.000 per arribar als nivells d’abans de la pandèmia.
D’altra banda, el Nitbus, el servei nocturn de Bus Metropolità de l’AMB, ha crescut 10 punts de setembre a octubre del 2021 amb la reobertura de l’oci nocturn. Concretament, l’octubre del 2021 la demanda del Nitbus ha representat el 73 % de la que hi havia l’any 2019.
La demanda del servei de metro, gestionat també per l’AMB a través del seu operador públic (TMB), se situa al 75 % de viatgers respecte al mes d’octubre del 2019.