La sala de plens de l’Ajuntament de Gavà es va vestir de gala per celebrar el 30è aniversari de la UISE, la Unitat d’Intervenció Socioeducativa de la Policia Municipal, que, des de l’any 1995, col·labora amb les escoles de la ciutat ensenyant als menuts i menudes les normes de circulació i de civisme necessàries per a una bona convivència. En aquesta cerimònia, la policia municipal va estar acompanyada de la resta de cossos de seguretat que operen a la ciutat i per representants tant del consistori com de la comunitat educativa de Gavà.
L’alcaldessa, Gemma Badia, va felicitar els integrants de la UISE per aquests 30 anys de treball i per “formar una ciutadania que després ens ha d’ajudar a tots i totes a fer molt més fàcil la seguretat a la ciutat”. També es va referir “a tots els agents dels diferents cossos, que teniu l’oportunitat, cada dia, de parlar amb ciutadania, de respondre dubtes que tenen, de fer-los sentir més tranquils, de reaccionar quan hi ha un problema i, sobretot, de tenir aquesta responsabilitat”.
Per la seva banda, el cap de la Policia Municipal de Gavà, Pere Rivas, va afirmar que la UISE “ha esdevingut una peça clau no només en la seguretat, sinó en l’educació i la conscienciació entre la població de Gavà”. Rivas va voler destacar que tota la feina d’aquesta unitat té l’objectiu “que els nostres infants creixin amb el coneixement necessari per anar pel món amb seguretat i responsabilitat. I tot això es fa de manera pròxima, amb paciència, amb un llenguatge que arriba als més petits, i ensenya el respecte, la cura i la responsabilitat cap a ells mateixos i cap als altres”. L’inspector en cap de la policia gavanenca també va aprofitar per parlar del projecte de l’“Agent tutor”, que pròximament veurà la llum i que consistirà en la creació d’una figura que tindrà com a objectius la prevenció, mediació i, si cal, la intervenció en conductes de risc en diferents àmbits, com l’absentisme escolar, la prevenció d’addiccions o l’assetjament escolar. Sempre amb la coordinació amb la comunitat educativa i altres agents implicats.
La celebració també va tenir moments emotius, com un vídeo de record dels orígens i evolució de la UISE, que va ser possible gràcies a l’Alfred Jou. El fundador de la unitat va rebre una placa de reconeixement de mans de l’alcaldessa i va assegurar que “el que jo vaig intentar va ser que la policia fos un element quotidià i normalitzat dins de la nostra societat, parlar amb els avis que tenien un record de la policia molt diferent, parlar amb la gent de les botigues perquè cregués que la Policia de Gavà podia ajudar-les… Crec que, d’alguna manera ho he aconseguit, amb l’ajuda de molts companys i companyes, de l’Ajuntament i, molt important, de la comunitat educativa”.
Precisament, representants dels centres escolars presents van ser els encarregats de lliurar uns altres reconeixements als actuals integrants de la UISE, encapçalats pel seu coordinador, David Valero. La nota més distesa de la cerimònia la va posar un duo musical que va versionar al flamenc alguns èxits ben coneguts del panorama musical espanyol.





