usuaris parc Calamot mantenen valoració notable

Mentre que la mitjana de qualitat als parcs de l’AMB ha augmentat en una dècima respecte 2015 situant-se en els 7,6 punts, i obtenint així la puntuació més alta des de que és fa l’estudi. El parc del Calamot ha mantingut la qualificació del darrer estudi, en un notable, 7,3 punts, situant-se per sota de la mitjana.

El Top 3 l’encapçalen el Jardí Botànic Històric de Barcelona amb 8,6 punts, seguit de Torreblanca (Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern) que obté 8,5 punts i Can Mercader de Cornellà de Llobregat amb 8,2 punts. Entre els aspectes que es valoren a l’enquesta destaquen la seguretat al parc, neteja, tranquil·litat, proximitat, senyalització i enllumenat, entre d’altres. Tots ells aspectes relacionats amb l’entorn i els serveis.

Freqüència d’ús

D’altra banda, l’estudi també facilita les dades de freqüència diària entre els usuaris, en aquest cas el 51,5% dels que hi van al parc del Calamot expliquen que ho fan regularment, i de mitjana passen 1:22h. Finalment, també es pot observar com el 85,1% dels visitants hi arriben caminant des del seu lloc d’origen.

La valoració dels parcs metropolitans és cada vegada més bona per part del seus visitants, fa dos anys la mitjana de valoració estava en el 7,5 punts, i aquest any es troba en el 7,6. L’aspecte més ben valorat és la tranquil·litat, amb una mitjana de 8,4 punts, seguit per la proximitat i el disseny (mobiliari, accessos, confort dels camins, àrees de joc…) amb 7,9 i 7,7 punts respectivament. Durant aquests últims anys, AMB ha fet una inversió molt important per a la millora de la senyalització dels parcs, implementant un canvi d’estil amb un nou grafisme més modern i entenedor. Aquest fet s’ha vist reflectit dins de la pujada de la majoria de les variables d’aquest apartat, i és la que més ha augmentat: ha passat del 5,9 el 2015 al 6,5 el 2017.

L’estudi

L’enquesta que va portar a terme l’AMB entre els mesos de juny i juliol de 2017 ha comptat amb un total de 5.405 entrevistes presencials repartides entre els 44 parcs metropolitans. A cascun d’ells s’han realitzat entre 100 i 150 enquestes en funció de les dades d’afluència.

L’estudi de satisfacció dels usuaris compleix una dècada de la primera edició, que va tenir lloc l’any 2007 i des d’aleshores té una freqüència biennal.