
Gavà Mar, aquest matí
Els comerços de Gavà Mar no es beneficien de la major afluència de gent d’aquest estiu
La zona blava de Castelldefels fa augmentar el transit rodat i el de vianants però no les vendes, ja que la gent ha tirat molt de neveres portàtils
Després de parlar amb diversos botiguers de Gavà Mar, la conclusió és unànime i exactament la mateixa en tots els comerços: aquest estiu s’ha notat un increment de vehicles i de vianants a la zona degut a la implantació a Castelldefels de la zona blava, però això no ha suposat més vendes. Més aviat al contrari, tal i com ens explica des de Bonito 33 la Montserrat Téllez quan ens assegura que “s’ha notat l’increment de gent per la crisi, ja que molta gent no ha marxat, i es notava que la gent venia molt preparada de casa a passar el dia ja que es veien moltes neveres”. Téllez opina que “comercialment no ha estat un estiu esplèndid, sempre es treballa més en aquesta època però enguany no hem tingut un augment significatiu a la botiga, de fet hem notat una mica menys de vendes”.
El propietari de Xarc-Food, Guillermo Alemany, es posiciona en la mateixa línia i ens comenta que “la gent està com està i no compra més pel fet de que no hi hagi zona blava aquí i sí a Castelldefels, el que sí que hem vist són mes problemes per aparcar perquè hi ha mes gent”. Segons ha constatat Alemany, “les vendes no han augmentat però pots fer un màster en neveres portàtils perquè la gent ve aquí a passar tot el dia, a fer el dinar i el sopar, i porta el seu menjar a la platja, costums que potser s’havien perdut o que eren dels avis i que ara potser tornin tal i com està la situació econòmica”.
Per últim, Jonathan Ramos, depenent a la botiga Open Market, també ens confirma el sentir general dels botiguers de Gavà Mar i ens comenta que “aquest estiu hem venut però s’ha notat la crisi perquè sí que ha entrat menys gent a la botiga, hi ha hagut molta gent que venia amb neveres i amb tot fet de casa”.





