Participants, jurat i organització del concurs.
Andrés Conde guanya el concurs de la imatge del GavàMón
Una pintura on es veu un infant de l’Àfrica banyant-se en un cossi al·lusiu el dret a l’aigua serà la imatge promocional de la mostra d’aquest 2014
Aquest dilluns s’han lliurat els premis entre la quinzena de participants al concurs artístic per optar a ser la imatge del cartell promocional del GavàMón d’aquest any, una mostra que se celebrarà el tercer cap de setmana d’octubre i que, segons ha explicat la tinenta d’alcalde de l’àrea d’Igualtat i Ciutadania, Emma Blanco “volem que sigui especial ja que commemorem el desè aniversari” i afegeix que, “ja el fet d’instaurar aquest concurs per primera vegada és una de les novetats amb les quals volem que la participació i la implicació de la ciutadania a la mostra sigui cada vegada més gran”.
Blanco agraeix “la participació, que en aquesta primera convocatòria, que ha estat de 15 obres, de l’alumnat de les diferents escoles d’art del municipi i també per la seva implicació com a jurat”.
El tercer premi, dotat amb la inscripció a l’Associació d’Artistes Plàstics de Gavà i una exposició, ha estat per Antonio Joaquín Moreno, amb una creació que fa un compendi de diferents drets. El segon premi, valorat en 250 euros en material de belles arts, l’ha rebut Olga Bondia, per una quadre referent al dret a l’habitatge, mentre que l’obra guanyadora, que obté 600 euros, i esdevé la imatge del certamen, l’ha guanyat Andrés Conde amb una pintura sobre el dret a l’aigua on es pot veure un nen africà banyant-se en un cossi. Conde explica que “vaig optar per una base de fusta de reciclatge i he utilitzat pigments de ceres naturals. Vaig escollir el tema conscient de l’escassetat d’aquest recurs i de que no tothom hi té accés”.





