L’Hospital de Viladecans es va mantenir l’any passat com el centre sanitari català amb la taxa de vacunació contra la grip més alta entre els seus professionals. Per tercer any consecutiu, ha estat distingit amb el premi Josep Salvany, que atorga la Societat Catalana de Salut Laboral (SCSL), en reconeixement tant a la seva tasca de sensibilització com a l’elevada implicació dels seus equips
Malgrat l’increment de plantilla, l’Hospital de Viladecans va assolir un 57,4% de personal immunitzat, situant-se trenta-dos punts per sobre de la mitjana del sistema de salut català (25,26%) i consolidant-se com a referent en prevenció i protecció de la salut laboral. El centre va registrar un augment de l’1% en la cobertura vacunal, que en termes absoluts representa 51 professionals més, com a resultat del creixement en el nombre de persones que hi treballen.
“És un repte mantenir, o fins i tot augmentar, aquests nivells de vacunació, i això reflecteix la consciència col·lectiva dels nostres professionals”, explica Anna Señé, infermera de la Unitat de Salut i Prevenció i responsable de l’administració de les vacunes. La immunització permet reduir el risc de contagi, protegir les persones més vulnerables i prevenir els casos greus de la malaltia. De fet, el 75% de les persones ingressades a l’UCI per grip durant la campanya 2024-2025 no estaven vacunades. La dada posa de manifest la rellevància de la vacunació com a eina clau per reduir la pressió assistencial al sistema sanitari.
La metodologia de l’Hospital de Viladecans
Per aconseguir uns resultats tan destacats, Señé assenyala que és essencial acostar-se directament als espais de treball dels professionals. Segons explica, l’experiència demostra que limitar-se a oferir cites prèvies per vacunar-se no és suficient per obtenir una gran resposta. “Cal facilitar al màxim l’accés, anar allà on és la persona i reduir qualsevol barrera que pugui frenar la decisió. Aquest contacte proper no només incrementa les taxes de vacunació, sinó que també transmet un missatge de suport i implicació”, sosté la infermera de l’Hospital de Viladecans (HV).

 

PUBLICITAT