Xerrada de la Plataforma per unes pensions dignes

La Plataforma de Gavà per unes pensions dignes va organitzar, aquest divendres, un acte per parlar de quina és la situació actual, resoldre dubtes i aportar dades per defensar que el sistema públic de pensions és viable.

Un dels ponents va ser Pedro Tomás Fernández, Secretari Comarcal dels Jubilats d’UGT del Baix Llobregat, qui va recordar que “les reivindicacions per unes pensions dignes és un lluita que rau del 2013” i que “la seva viabilitat no és un problema de despesa, com vol fer creure el PP, sinó un problema d’ingressos i, per tant, fent petits ajustos en el dèficit actual de la Seguretat Social es pot resoldre”.

Algunes propostes que es van posar sobre la taula per garantir la qualitat i sostenibilitat actual i futur del sistema públic de pensions passa, per exemple, per l’increment conjuntural d’un parell de punts la cotització, incrementar la base mínima de cotització com a conseqüència de l’augment progressiu del SMI fins al 60% de la mitjana salarial, l’equiparació de bases mitjanes de cotització del Règim d’Autònoms i Règim General, l’assumpció, per part de l’Estat de despeses d’administració de la Seguretat Social, la conversió de “tarifes planes” i reduccions de quotes en bonificacions finançades pel Ministerio de Empleo, sense considerar reduccions de cotitzacions empresarials en el sector agrari o la lluita contra l’economia submergida. També es proposa l’obtenció d’ingressos procedents de la imposició general en la quantia que es consideri necessària en cada moment. A títol d’exemple, el finançament amb impostos de les prestacions per supervivència, suposarien uns ingressos addicionals de 19.000, milions d’euros.

L’altre ponent va ser Ramon Pla, responsable de relacions institucionals dels jubilats i pensiones de la Federació de CCOO, qui també va denunciar “la intenció dels governs de voler retallar les prestacions, quan el que cal és obtenir més ingressos, i per això cal crear llocs de treball qualificats”.

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, qui també va assistir a la conferència va expressar “el compromís de l’Ajuntament per donar-vos suport, perquè aquesta lluita ens interpel·la a tots, als jubilats d’ara i als joves, als partits polítics i als sindicats” i va subratllar que “les pensions són un dels pilars que sostenen l’estat del benestar que això el gran repte és el de protegir-les i blindar-les i per fer-ho aposto pel Pacte de Toledo”. Segons l’alcaldessa “el camí per assolir progressos és el del diàleg social per arribar a consensos i, a la vegada seguir amb les mobilitzacions per uns objectius comuns i sota una estratègia unitària”.