ZBE
ERC ha preguntat al govern si Gavà s'incorporarà a les ZBE (Imatge: nota de premsa d'ERC)

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Gavà torna a recordar que “la demanda d’un transport públic de qualitat no és un eslògan, és una necessitat indefugible”. La formació recorda que, quan parla de transport públic, no es refereix només a què se solucionin “les constants incidències de RENFE”, sinó que “cada vegada més, els treballadors i treballadors han de fer més desplaçament per anar a treballar, motivat per moltes raons relacionades, sobretot, amb la situació actual del mercat de treball i de l’habitatge. Per tant, el transport públic s’ha d’adaptar a aquesta realitat, i especialment cal treballar per tal que els polígons industrials no estiguin aïllats del sistema de transport públic com molts ho estan fins ara”.

Esquerra parla de transport públic aprofitant que, en el darrer Ple Municipal, van preguntar a l’equip de govern “si hi havia previsió que Gavà s’incorporés a les Zones de Baixes Emissions (ZBE)”. La pregunta venia al cas de què “properament, ja que són municipis de més de 50.000 habitants, tant Viladecans com Castelldefels s’incorporaran a les ZBE, que és una iniciativa a nivell europeu que vol reduir l’impacte mediambiental i sobre la salut que provoquen les emissions contaminants dels vehicles que funcionen amb combustió interna, és a dir, el que funcionen amb gasolina o dièsel”.

Les ZBE prohibeixen als vehicles més contaminats circular per les seves vies els dies laborables de 07:00 a 20:00 hores, i actualment aquests vehicles més contaminants són els que no tenen qualsevol dels distintius ambientals de la DGT (0, Eco, C i B). “Donat que Gavà no té més de 50.000 habitants, semblava que quedaria com una illa entre les ZBE de Viladecans i Castelldefels i, davant el dubte, vam voler formular aquesta pregunta”, expliquen els republicans en una nota de premsa.

La resposta va ser que “Gavà, en un futur proper, es veurà obligada a incorporar-se a les ZBE ja que, si bé no l’hi afecta el criteri de població sí que ho fa el del nivell contaminació atmosfèrica”. ERC veu aquesta incorporació a les ZBE com “una bona notícia des del punt de vista ecològic”, però “no s’ha de perdre de vista el fet que molta gent que utilitza el vehicle personal per anar a treballar no ho podrà seguir fent si el seu vehicle no compleix els requisits ambientals”.

Esquerra conclou recordant que, “si bé és cert que les ZBE han de ser un incentiu per tal que cada vegada més gent utilitzi el transport públic, aquest ha de millorar i molt”.