Gavà ha tornat a viure intensament el Carnaval. La celebració, que va arrencar, com és tradició, Dijous Gras, amb la Disbauxada i el tast de botifarra d’ou a la plaça Major, va seguir divendres a la tarda amb la rebuda del Rei Carnestoltes i després, a la nit, amb la festa jove al Casal American Lake.

El moment però, més esperat i participat per a tots els qui portaven temps preparant la disfressa va ser, sens dubte, la rua de dissabte a la tarda que aquest any va comptar amb 26 comparses i 17 carrosses que van iniciar el recorregut a la rambla de Maria Casas i van acabar a la plaça de Jaume Balmes. La regidora de Culturade l’Ajuntament de Gavà, Ester Zamorano, valorava «molt positivament» aquesta dada» assegurant que «el número de persones implicades en la rua, creix cada any, la qual cosa demostra l’interès de la gent de mantenir viva aquesta divertida tradició a la nostra ciutat».

La rua, en aquesta ocasió es va estructurar en dos grups: un amb comparses amb participació majoritàriament d’infants que van passar plaça de Josep Tarradellas, carrer dels Màrtirs del Setge de 1714, carrer de Sant Pere i plaça de Jaume Balmes i un segon integrat majoritàriament per adults que arribats al carrer Sant Pere van recórrer l’avinguda Diagonal en sentit pujada i baixada fins arribar a la plaça de Jaume Balmes. En aquest espai es va fer la rua dancing show amb animació, batalla de confeti, música, ball i lliurament d’obsequis confeccionats per la Fundació Caviga a les comparses participants.





