Aturem el Pla de Ponent critica la ministra Sánchez
Imatge de com serà la nova estació projectada

La Plataforma Aturem el Pla de Ponent ha fet arribar un comunicat on denuncien que la Ministra de Transports, Raquel Sánchez, “ha usat el càrrec durant la campanya per promoure l’agenda partidista i per fer electoralisme amb l’anunci de nou abaixador de RENFE a Gavà, la qual cosa, al seu entendre suposa també “una malversació de diners i mitjans públics de forma il·legítima”.

La Plataforma assegura que “el govern local pretén sense èxit, des de fa prop de 30 anys, impulsar el megaprojecte per duplicar el casc urbà, amb prop de 5.000 nous habitatges destruint el darrer connector ecològic que uneix el Garraf i el Delta del Llobregat” i que l’anunci de Raquel Sánchez de licitar les obres d’una estació entre Gavà i Castelldefels “és una aberració urbanística i un sense sentit perquè les estacions actuals, ja que les actuals estan separades menys de 3,5 quilòmetres i fer-ne una altra a mig camí, en un sector on no hi viu absolutament ningú, no té cap lògica si no és l’agenda política de desenvolupar un sector com el Pla de Ponent”.

El col·lectiu ecologista alerta que “fer aquesta inversió suposa una burla als milers de ciutadans que cada dia usen Rodalies Renfe i pateixen els endarreriments i la mala qualitat del servei” i que suposarà “alentir la circulació de trens i allargar el recorregut des de Castelldefels i els municipis del Garraf, mentre que la línia R2 de rodalies segueix patint problemes continuats”. També qualifiquen de “ridícules” les justificacions per defensar una estació que diuen “que faran servir els veïns de Begues i persones del Garraf i el Penedès que es desplaçaran en cotxe fins a Gavà, per aparcar i agafar el tren”.

Els ecologistes reclamen “una millora en el transport públic en forma de desdoblament de les vies en el tram Sants – Castelldefels, un increment a freqüència de metro fins a tenir un tren cada 5 minuts i una millora en la infraestructura que eviti avaries i fallades del sistema” i proposen “un sistema de bus llançadora que també millori la mobilitat dels polígons industrials”.

Finalment, afirmen que “la proposta de disseny d’Adif del baixador no incorpora cap mena de mesura d’adaptació mediambiental, no preveu cap arbre, el paviment de l’aparcament és sòl no permeable, el que implica encimentar més m2 i reduir la capacitat de drenatge de la zona”.